Acasă Editorial Aeroportul Internaţional Timişoara – începe vânătoarea!

Aeroportul Internaţional Timişoara – începe vânătoarea!

DISTRIBUIȚI

Lupta pentru includerea Aeroportului Internaţional Timişoara  la un nou tip  de combinaţie (afacere, iscusinţă politică) reîncepe. Era, de altfel, de aşteptat. Mobilul? Tendinţa companiei Carpatair de acaparare a Aeroportului Timişoara, printr-un tip de monopol  care nu se  mai poartă în mileniul trei. Compania moldoveană, despre care se suspectează a avea în spate o divizie KGB, puternică  economic, are tentaţia de a  monopoliza terenul  de lucru şi nu este la prima încercare. Piaţa pe care vine acum Wizz Air este una în aşteptare, companiile  cu preţuri mici fiind o dorinţă mai veche a românilor, aşa cum a fost a europenilor, în general. Scrisorile pe care le fac acum cei de la Carpatair către instituţiile europene sunt o formă de atac împotriva concurenţei. Zilele trecute,  relatările  din ZdV aveau să arate cum se (mai) bat pentru Aeroportul Internaţional Timişoara mai  multe companii, altele decât cele româneşti. Concurenţa dintre ele ar trebui să fie benefică pentru  destinul nostru economic,  ca şi comunitate. Avem interesul  ca AIT să fie  accesibil mai multor companii, pentru că  încasările ar veni spre  bugetul public, prin taxele  aferente. Dacă un cetăţean  din zona noastră are posibilitatea  să circule pe calea aerului cu o companie ieftină,  spre o destinaţie oarecare, de ce nu?   Pistele   aeroportului ar avea nevoie de o  investiţie nouă, este adevărat, dar asta nu înseamnă  că ele nu sunt  practicabile de către companii mai mari, care nici măcar  nu zboară  la această oră de la Timişoara! Aeroportul nostru a fost militar, are, deci, piste robuste, nu   se pune problema  ca ele să nu fie  propice  pentru înmulţirea numărului de zboruri. PDL aşteaptă de prea multă vreme să producă fuzionarea Aeroportului Timişoara cu cel din Arad, la acesta din urmă fiind asociat chiar preşedintele Carpataiar, N. Petrov!  Aceste informaţii   nu sunt secrete şi ele pot constitui  obiectul unei investigaţii importante, nu numai de presă!  „Manufacturile”  privind acapararea unor  obiective importante strategice, dar şi economice,  sunt de mare succes în România şi, în general, în ţările  precum România, în care  conducerile  sunt de tip  mafiot. În care interesul public nu există, iar cel privat  se confundă cu cel public.  Cei de la putere, fie ea locală sau centrală,  confundă drepturile  comunităţilor cu interesele lor imediate, personale. Ceea ce se întâmplă acum la Aeroportul Internaţional Timişoara nu reprezintă decât o bucăţică din vârful aisbergului. Încrengăturile intereselor  sunt mai mari decât îşi va putea imagina cineva. Sărăcirea aeroportului prin micşorarea numărului de zboruri ar fi şi sărăcirea noastră. Este posibil ca, într-un timp foarte scurt,  instituţii importante  ale statului să-şi fixeze obiectivul pe Aeroportul Timişoara!
 

Comentarii

comentarii