Acasă Economic Aeroportul Internaţional Timișoara a înregistrat pierderi de 60% din cauza coronavirusului

Aeroportul Internaţional Timișoara a înregistrat pierderi de 60% din cauza coronavirusului

521
DISTRIBUIȚI
aeroport timisoara 05234800

De la începutul lunii martie, din cauza efectelor economice produse de coronavirus, aeroportul Internaţional „Traian Vuia” Timişoara a înregistrat pierderi de circa 60%, faţă de perioada similară a anului trecut, mai ales din cauza suspendării totale a zborurilor spre/dinspre Italia, parţial a unor curse pe relaţia cu Germania, dar şi încărcăturii mai mici cu pasageri de pe alte linii de zbor, a declarat, marţi, pentru AGERPRES, directorul aeroportului, Dan Idolu.

Acesta a explicat că, până la începutul crizei COVID-19 din Italia, aeroportul avea 19 curse săptămânal pe această destinaţie, respectiv Bergamo Roma, Bologna, Treviso, Bari.

„Până acum trei zile, compania Wizz Air a întrerupt zborurile de Bergamo cu una-două zile înainte de a intra în cod roşu toată Italia. Urma, probabil şi Ryan Aer, dar ei nu au întrerupt pe Bergamo. Acum sunt suspendate toate zborurile spre/dinspre Italia. Înainte de acest moment, datorită încărcării slabe pe aeronavă, din diferite motive comerciale, Lufthansa a anulat pe cele trei zboruri pe zi, un zbor dinspre Munchen. În total, pe Germania aveam patru zboruri pe zi, trei de Munchen şi unul de Frankfurt. Un zbor de Munchen a fost suspendat şi acum văd că sunt suspendate în 10 şi 11 martie zborurile pe Frankfurt. Aceste zboruri operate de Lufthansa pe Munchen şi Frankfurt sunt importante pentru că sunt aeroporturi de tranzit din toată lumea. De la începutul lunii martie, nouă ne-a scăzut traficul cu circa 60% faţă de perioada similară din 2019, ceea ce este enorm. Dar gradul de încărcare al aeronavelor a scăzut şi pe celelalte curse care sunt funcţionale, numărul de pasageri pe avion, datorită contextului acestui COVID-19”, a afirmat Dan Idolu.

Aceste realităţi se vor regăsi în măsuri administrative pe care conducerea aeroportului le va lua, de la tăierea primelor şi scăderi salariale până la reduceri de personal şi amânarea angajării unor noi investiţii din bugetul propriu, dar care să nu afecteze siguranţa de zbor.

„Am avut luni şedinţa Consiliului de administraţie, căruia i-am cerut să mă mandateze un plan de măsuri concret şi rapid şi am convocat pentru joi un nou consiliu de administraţie, unde să prezint un plan de măsuri de reorganizare a activităţii şi reducere de personal. Reorganizare a activităţii înseamnă măsuri economice, printre altele, aproape am blocat orice cheltuială materială, dar păstrând cele obligatorii pentru asigurarea siguranţei, precum şi aceste cheltuieli pe care încă le mai avem pentru prevenţie răspândire virus, dar şi măsuri care vor afecta salariile. Printre altele, conform Codului Muncii, în loc de cinci zile lucrate se plătesc patru. Nu se vor mai acorda niciun fel de prime prevăzute pe luna aprilie, prima de Paşti, primele trimestriale care erau prevăzute în buget pe baza criteriilor de performanţă. Chiar şi conducerea aeroportului, inclusiv eu, vom veni la lucru dar vom fi plătiţi exact ca şi salariaţii; vom primi mai puţin cu circa 20-25%. Vom suspenda lucrările de investiţii realizate din venituri proprii, astfel încât să nu mai generăm datorii către furnizori, disponibilizări de personal, cam 10%, de la diverse servicii, inclusiv din zona operaţională, de oriunde vom considera că nu sunt strict necesari. E normal să iei astfel de măsuri dacă a mai rămas 30-40% din trafic”, a detaliat Dan Idolu.

Este vorba despre măsuri temporare, iar dacă activitatea va reveni la normal, personalul disponibilizat acum va fi reangajat.

Dan Idolu a mai subliniat că niciun angajat al aeroportului nu a fost afectat de COVID-19, aceasta fiind cea mai sigură poartă de intrare în ţară, pentru că avea o evidenţă clară a originii de zbor, a istoricului călătoriilor pasagerilor.

„Nimeni nu avea cum să ocolească acel punct cu forţe de poliţie de frontieră, Direcţie de Sănătate Publică, medicina de urgenţă de la Spitalul de Boli Infecţioase „Victor Babeş”. Din 19 ianuarie, când nu se discuta despre Italia, ci doar despre răspândirea virusului din China, noi am luat deja primele măsuri şi dezinfectat absolut toate spaţiile după fiecare zbor, mai ales că aveam experienţe anterioare cu Ebola, SARS, şi cred că era poarta de intrare cea mai controlată. Acum, cei care voiau să vină cu avionul, vor veni rutier, dar nu cred că vor mai putea fi la fel de bine monitorizaţi unde opresc, ce fac”, a conchis Dan Idolu. (sursa: Financiarul.ro)

Comentarii

comentarii