Acasă Actualitate Aproape 1.000 de participanți la evenimentul de promovare a producătorilor locali și...

Aproape 1.000 de participanți la evenimentul de promovare a producătorilor locali și meșteșugurilor, organizat de Profi, la Apoș

DISTRIBUIȚI

Pe 23 și 24 septembrie, satul sibian Apoș a găzduit primul eveniment dedicat de magazinele Profi  producătorilor locali și descoperirii patrimoniului cultural. Cu ocazia celebrarii a 700 de ani de atestare documentară a acestei localități, târgul producătorilor organizat la centrul Villa Abbatis a adunat iubitori ai tradițiilor și naturii, producători pasionați și meșteșugari pricepuți.

“E o perioadă dificilă pentru producătorii locali deoarece deocamdată puterea de cumparare a romanului nu-i permite să cumpere produse artizanale care normal ar trebui să aibă prețuri mai ridicate”, a declarat Călin Costinaș, Director General Adjunct Profi. „Este normal ca noi, cel mai mare angajator, firma românească prezentă doar în România, să nu fim critici într-un sistem care nu funcționează, ci să încercăm să-l facem să funcționeze. Putem să îl facem să funcționeze atunci când trecem de la declarațiile de patriotism și începem a cumpăra produse romanești.“

Invitați de seamă la eveniment au fost Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei și Alteța Sa Principele Radu al României, precum și reprezentanți ai Ministerului Agriculturii, parlamentari, oficialități.

“Bunătățile românești, cunoscute nouă dar mai puțin cunoscute altora, au nevoie să fie sprijinite pentru că afacerile mici de familie nu au cum să pătrundă în marea piață decât dacă au sprijin și înțelegere și respectul celorlalți,” le-a spus participanților Alteța Sa Principele Consort Radu. “Considerați-ne foarte însuflețiți sprijinitori ai proiectelor dumneavoastră”.

Pagina de facebook Familia Regală a României menționează că “Asociația Casa Majestății Sale și Profi încurajează produsele locale, producătorii și familiile acestora care duc mai departe rețetele tradiționale originale”.

Evenimentul face parte din seria de acțiuni de responsabilitate socială care se desfășoară sub umbrela Profi – Punem suflet, și include piloni precum susținerea producătorilor locali, păstrarea și promovarea tradițiilor gastronomice și a patrimoniului cultural din satele românești.

Aproape 1.000 de vizitatori au dat curs invitației de a participa la această sărbătoarea dedicată tradițiilor păstrate cu sfințenie în micul sat transilvănean. Ei s-au bucurat de prânz cu bunătăți provenite de la producători autohtoni, de activități pentru copii, concerte de muzică folk, demonstrații ecvestre, plimbare cu caii și poneiul de la herghelia locală, dezvoltată la vechea casă parohială în urma unei investiții de 200.000 de euro din fonduri europene. Oaspeții au putut vizitat Biserica Evanghelică și singura țiglărie tradițională din regiune, reconstruită cu sprijinul The Prince’s Foundation,  asociație al cărei președinte este Regele Charles al III-lea. Țigla de aici se modelează după o metodă păstrată din generație în generație timp de sute de ani.

Cu această ocazie, a fost anunțat în premieră proiectul digital Via Profi, menit să susțină producătorii locali în mediul virtual, proiect ce urmează să devină operabil în viitorul apropiat.

Sănătatea constituie și ea un pilon al campaniilor de responsabilitate socială realizate de Profi. Împreună cu Asociația pentru Anestezie și Terapie Intensivă „Aurel Mogoșeanu”, inițiată la Timișoara de Președintele Societății Române de Anestezie și Terapie Intensivă, Prof. Dr. Dorel Săndesc, Profi oferă locuitorilor din mediul rural acces gratuit la analize și consultații medicale. În cadrul evenimentului de la Apoș, circa 60 de localnici au beneficiat de consult și analize medicale oferite de o caravana medicală organizată cu această ocazie.

Cu peste 1600 de magazine integrate si partener aflate in peste 750 de localitati si cu mai bine de 27.000 de angajați, Profi este cel mai mare angajator privat din Romania.

 

 

Comentarii

comentarii