Acasă Actualitate Autostrada Nădlac-Constanţa, o prioritate europeană

Autostrada Nădlac-Constanţa, o prioritate europeană

DISTRIBUIȚI

Autostrada Nădlac-Constanţa va deveni realitate într-un timp foarte scurt. Aceasta a fost concluzia ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, care a vizitat şantierul autostrăzii Arad-Timişoara. El a certat constructorul centurii Aradului că nu s-a ţinut de graficele stabilite şi că sunt întârzieri mari. Ministrul Transporturilor spune că firma Porr a câştigat licitaţia, având în proiect podul peste Mureş, la Arad, cu o lungime de 150 de metri, exact aşa cum prevede şi Regia Apele Române. Acum, constructorii vor să-l facă mai scurt cu vreo 20 de metri, ceea ce ar face proiectul să nu mai corespundă. Radu Berceanu nu este de acord cu trasul de timp al constructorului, explicându-le reprezentanţilor firmei Porr că ceea ce au invocat ei pentru a motiva întârzierea nu sunt lucruri de nerezolvat. Când a văzut cum arată lucrarea, Radu Berceanu a exclamat: „E nişte pământ scărmănat”. Apoi, le-a cerut constructorilor să lucreze în două sau trei schimburi, ca să recupereze întârzierile, altfel… reziliază contractul. Surpriza mare a fost când s-a pus problema banilor: „Noi plătim, nu avem probleme cu banii. Banii sunt de la Banca Europeană de Investiţii, de la UE, de la bugetul de stat. Am dat un avans, care nu se regăseşte în lucrări. Adică, nu au făcut lucrările pentru câţi bani s-au plătit”, a declarat Radu Berceanu. Lucrarea ar fi trebuit să fie executată,  conform graficului, undeva la jumătate din total, dar în realitate este făcută doar în proporţie de 7%. Ministrul Transporturilor le-a dat o veste bună arădenilor: în doi ani de zile vor putea circula pe autostradă, e drept că pe anumite tronsoane, până la mare. Autostrada Nădlac-Constanţa se află situată pe coridorul IV Paneuropean şi este o prioritate a Uniunii Europene. În luna august vor intra la licitaţie tronsonul Nădlac-Arad, trei loturi între Orăştie şi Sibiu şi un lot între Timişoara şi Lugoj. Dacă nu există foarte multe contestaţii, în septembrie-octombrie va fi declarat constructorul-câştigător pentru fiecare bucată de autostradă, iar în primăvară vor începe lucrările. Deocamdată, problema finanţării există pentru tronsonul Lugoj-Deva, dar Radu Berceanu vrea să-l realizeze din economii: „Din ceea ce mai rămâne de aici şi din lucrări de unde mai pot colecta nişte bani, vom putea finanţa tronsonul  Lugoj-Deva”. Acest lucru nu înseamnă însă că se va face rabat la calitate, dar între valoarea estimată pentru licitaţie şi valoarea licitată, întotdeauna există diferenţe şi se speră că din banii economisiţi se va construi autostrada între Lugoj şi Deva. Între Piteşti şi Constanţa, încă din mai 2011 se va putea circula pe autostradă, chiar dacă între Cernavodă şi Constanţa traficul va avea loc doar pe un singur sens. Nici tronsonul Piteşti-Sibiu nu a fost neglijat, însă aceasta este mai greu de realizat şi nici nu există încă finanţare, dar se speră că instituţiile europene vor acorda banii fără probleme.

Comentarii

comentarii