Acasă Actualitate Boomerii și digitalizarea. Noile trenduri de consum digital

Boomerii și digitalizarea. Noile trenduri de consum digital

237
DISTRIBUIȚI

2020 a venit cu o serie de provocări pentru întreaga societate românească. Restricțiile de circulație, perioadele de izolare și de ce nu, frica de îmbolnăvire a mutat în online cam toate operațiunile de bază, forțând o digitalizare nu numai a operatorilor economici dar și a populației. Iar cea mai afectată categorie, a fost cea a boomerilor, deoarece ei sunt cei mai rezilienți la digitalizare din populația activă.

Boomerii, sau generația de argint, sunt oamenii născută după al Doilea Război Mondial, între 1946 și 1964. Aceștia astăzi au între 74 de ani și 56 de ani. Iar ei se diferă de restul generațiilor prin faptul că au crescut și s-au educat fără internet. Prin urmare, acestei generații îi este mult mai greu să adopte digitalizarea, deoarece în floarea vârstei lor, atunci când capacitatea de învățare era optimă, aceste tehnologii nu existau.

Și totuși, conform Institutului Național de Statistică în 2020 65,4% din boomeri foloseau internetul, cu mai mult de 4 puncte procentuale decât în 2019. Dintre aceștia, 76% au folosit internetul pentru obținerea de informații și 57,6% pentru descărcarea formularelor oficiale. 35,6% dintre boomeri au făcut cumpărături pe internet în 2020, cu peste 7% mai mult decât în 2019.

Cum s-au adaptat boomeri la digitalizare în 2020

Conform aceluiași raport INS peste 91% din boomeri folosesc internetul pentru serviciile de comunicare, precum mesagerii și WhatsApp, peste 65% dintre ei caută informații, sub 10% caută divertisment clasic precum muzică și filme, și 38% dintre ei folosesc internetul pentru a-și menține sănătatea. Cu alte cuvinte, această generație și-a însușit tehnologia pentru funcțiile de bază: informarea și comunicarea. De asemenea, chiar dacă procentul cumpărăturilor online de pe internet a crescut pentru această categorie de vârstă, tot nu ajunge la nivelul generației Z, care este mult mai deschisă spre astfel de schimbări.

De altfel, nevoia de informare a boomerilor a fost resimțită și la nivelul siteurilor care oferă informații despre retailerii mari și ofertele acestora. Kristina Cveckova, specialist de marketing pentru site-ul cu oferte online Kimbino.ro, susține că a observat o schimbare de comportament a clienților de la începutul anului. În ianuarie 2021, numărul de utilizatori cu vârste cuprinse între 45-54 de ani a crescut cu peste 25.000. Din numărul total de vizitatori ai site-ului, această categorie de vârstă este una dintre cele mai numeroase – reprezintă 22%. Comparativ cu ianuarie 2020, numărul utilizatorilor a crescut, în special în orașul București. În ianuarie 2021, erau peste 60.000 de utilizatori din acest oraș – o creștere de 234% față de ianuarie 2020. Cele mai populare pliante în ianuarie 2021 au fost Lidl, Penny Market, Pepco, Kaufland și Profi, iar în ianuarie 2020 au fost Lidl, Kaufland, Penny Market, Jumbo și Altex. Cu alte cuvinte, generația de argint caută ofertele online pentru a cumpăra, mai apoi, din magazinele fizice.

Putem spune că aceștia au descoperit puterea de informare a internetului și o folosesc în avantajul lor. În definitiv, este mult mai simplu să găsești toate ofertele online ale magazinelor într-un singur loc, decât să accesezi toate site-urile. Mai mult decât atât, pot face comparații mult mai ușor, fără să fie nevoiți să se ducă din magazin în magazin. Desigur, aceste funcții erau de mult folosite de generațiile mai tinere, însă, limitarea liberei circulații de anul acesta cu siguranță a împins boomerii să o descopere.

Pandemia a schimbat comportamentul de consum

Boomerii sunt oamenii care, în mod tradițional, mergeau dimineața la piață și spre seară la hypermarketuri pentru a-și face cumpărăturile. Fructele și legumele erau pipăite înainte de fi puse în coș, carnea mirosită, iar brânza gustată. În mod evident, măsurile sanitare impuse din cauza pandemiei interzic aceste lucruri. Libertatea de mișcare a fost limitată, astfel că aceștia nu au mai pot vizita magazinele, pentru a vedea ce este pe rafturi. Astfel, au ajuns să caute online informațiile de care au nevoie. Iar o nouă lume le-a fost deschisă.

Doar pentru că nu au avut acces la internet în anii de formare, asta nu înseamnă că boomerii nu au capacitatea de a se adapta la noile tehnologii. Nevoiți fiind au adoptat un nou stil de viață, asemănător cu al nepoților sau copiilor, și încep să își facă simțita prezența online, de la site-urile de e-commerce, la social media.

 

 

Comentarii

comentarii