Acasă Economic Bosch își consolidează poziția în România și va ajunge la 2.400 de...

Bosch își consolidează poziția în România și va ajunge la 2.400 de angajați până la finalul anului 2014

DISTRIBUIȚI

În 2013, centrul de comunicare Bosch din Timișoara a fost extins semnificativ

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, a atins anul trecut în România o cifră de afaceri de 212 milioane de euro. În raport cu anul 2012, în 2013 volumul vânzărilor a crescut cu 18 la sută. „2013 a fost un an foarte important pentru Bosch în România, caracterizat prin dezvoltarea solidă a tuturor activităților grupului.

În plus, ne-am întărit semnificativ prezenta pe piața românească, iar în anii următori dorim, de asemenea, să continuăm extinderea și consolidarea activității noastre”, afirmă Mihai Boldijar, reprezentantul grupului Bosch în România. În anul precedent, Bosch a investit peste 70 de milioane de euro în România, în special în finalizarea fabricii de tehnologie auto din Cluj si în extinderea fabricii existente din Blaj. La începutul anului 2014, Bosch avea aproximativ 1.700 de angajați în cele patru locații din România. Până la sfârșitul anului, numărul angajaților din România va depăși 2.400 de persoane.

În 2013, centrul de comunicare Bosch din Timișoara a fost extins semnificativ

„Datorită calificărilor excelente și competenței angajaților noștri, în special în domeniile IT și de supraveghere la distanță, am putut atrage numeroase proiecte noi”, declară Mihai Boldijar. Centrul de comunicare de la Timișoara are aproximativ 400 de angajați, o suprafață de peste 3.500 de metri pătrați și oferă servicii în 19 limbi. Oferta include asistentă tehnică și consultanță IT, precum și alte servicii de contabilitate, relații clienți și de gestionare a documentelor. Din gama de servicii oferită de societate fac parte chiar și serviciile de urgență, cum ar fi sistemul de urgentă eCall. Momentan, apelul de urgentă automat este disponibil în 19 țări europene.
Recent, grupul Bosch a deschis cea de-a doua unitate de producție dedicată tehnologiei auto în România: în nouă fabrică din Cluj, Bosch produce componente electronice și dispozitive de control pentru industria auto. În plus, pe viitor, “inima electronică” a sistemului de propulsie al bicicletei eBike va fi fabricată la Cluj. Încă din noiembrie 2013, la Jucu a fost inaugurat Centrul de cercetare și dezvoltare Bosch din România. Accentul este pus pe dezvoltarea componentelor electronice și a soluțiilor software pentru produsele fabricate aici. În plus, centrul oferă servicii de inginerie și pentru alte unități Bosch, dar și pentru clienții locali. De asemenea, Bosch a extins semnificativ unitatea de producție din Blaj: începând cu 2013, fabrica a produs senzori de turație a roților și senzori de turație a arborelui cotit, folosiți în industria auto. În 2013, pentru extinderea fabricii și pentru noi echipamente de asamblare s-a investit o sumă de aproximativ 50 de milioane de euro. Până la sfârșitul anului 2014 vor lucra aici aproximativ 1.000 de angajați, cu aproape 200 mai mulți decât la începutul anului. De asemenea, divizia Drive and Control din cadrul Bosch, cunoscută și sub numele de Bosch Rexroth, a produs încă din 2007 tehnologie liniară folosită în ingineria mecanică. În 2013, volumul de vânzări în domeniul tehnologiei auto din România a înregistrat creșteri de două cifre. Motivul a fost creșterea producției celor doi constructori auto, Dacia și Ford, precum și intensificarea exporturilor către alte piețe din Europa de Est și Africa. Chiar și vânzările de piese de schimb au înregistrat rezultate pozitive. De asemenea, anul trecut în România, un total de 46 de service-uri auto s-au alăturat conceptelor de service Bosch Car Service, Bosch Diesel Service, Bosch Diesel Center și Auto Crew.
În 2013, divizia de Scule electrice și accesorii și-a reafirmat poziția de lider în România în ciuda condițiilor dificile ale pieței, generate de evoluția industriei construcțiilor care a cunoscut o perioadă de stagnare. În special în domeniul sculelor electrice cu acumulatori, Bosch a înregistrat creșteri de două cifre. Bosch a fost primul producător de aparate cu acumulatori litiu-ion care a satisfăcut cu succes nevoile clienților și pieței. În 2013, Bosch a lansat pe piață robotul de tuns gazonul Indego. Pentru anul 2014, Bosch și-a propus să își consolideze poziția de lider în România cu ajutorul sculelor electrice și a accesoriilor inovatoare.
Cu ajutorul dispozitivelor moderne de încălzire, Bosch și-a sporit semnificativ volumul vânzărilor în România. Datorită tehnologiei în condensare, aceste produse sunt în același timp mai ecologice și mai economice. În România, societatea a câștigat o cotă importantă din piață cu ajutorul mărcilor Bosch și Buderus. Strategia service-ului pentru clienți s-a bucurat de succes: pentru clienții industriali, Bosch oferă servicii individuale, de exemplu, repararea și monitorizarea sistemelor industriale, în timp ce gospodăriile private beneficiază de serviciile partenerilor de service autorizați.
În anul 2014, Bosch se așteaptă la o creștere a volumului de vânzări între 3 și 5 procente. Una dintre zonele pe care se va pune accent în viitor este reprezentată de produsele care se pot conecta la internet și serviciile bazate pe internet. Datorită cunoștințelor în domeniul hardware și competentelor tehnologice cuprinzătoare, furnizorul de tehnologii și servicii este bine pregătit. „Atuurile clasice Bosch, cum ar fi puterea de inovare, calitatea, prezenta globală și cultura antreprenorială integrată sunt calități care contează chiar și într-o lume interconectată”, a conchis Dr. Volkmar Denner, președintele Consiliului de Administrație Bosch, în cadrul conferinței de presă organizate în Germania, având ca temă bilanțul societății. În plus, Bosch este lider mondial în domeniul sistemelor microelectromecanice (MEMS), tehnologie vitală pentru conectarea produselor prin intermediul internetului. Senzorii oferă un nivel de asistentă tehnică zilnică nemaiîntâlnit până în prezent, fie că este vorba despre conducerea autonomă sau de funcționarea unei case inteligente. Obiectivul strategic al Grupului Bosch constă în dezvoltarea soluțiilor pentru mobilitatea interconectată, producția interconectată, sistemele energetice interconectate și clădirile interconectate.
Grupul Bosch este prezent pe piața din România de 20 de ani și numără aproximativ 1.700 de angajați în 4 locații. În anul 2013, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 212 milioane de euro. Pe lângă noul centru de cercetare și dezvoltare si unitatea de producție pentru tehnologia auto din Cluj, Bosch mai operează și o unitate de producție de tehnică liniară și una de tehnologie auto în Blaj, precum și un centru de comunicare în Timișoara. În București, există o societate de distribuție de scule electrice și accesorii, termotehnică, sisteme de securitate și siguranță și produse destinate industriei auto. În plus, în capitală există o filială a BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH, activă pe piața electrocasnicelor.

Comentarii

comentarii