Acasă Actualitate Caraș-Severinul își deschide porțile turistice spre întreaga țară

Caraș-Severinul își deschide porțile turistice spre întreaga țară

DISTRIBUIȚI

FOTO

Din păcate, însă, toate drumurile județului, a căror modernizare costă zeci de milioane de euro, sunt agresate continuu de transportatorii de lemn care nu respectă legea

Probabil cea mai importantă ”poartă” de acces dinspre sudul și estul țării spre zone turistice deja de tradiție ale Banatului Montan, Brebu Nou, Trei Ape, Gărâna, Semenic și Crivaia, prinde deja contur, lucrările fiind estimate de către constructor la aproximativ 60-70  la sută din evoluția lor fizică iar termenul final estimat este undeva spre sfârșitul lui 2013. 

Este vorba de Drumul Județean 582,  Slatina Timiș – Văliug, care se reabilitează pe o lungime de 36,08 km, prin intermediul  proiectul „Modernizare DJ 582, Văliug – Slatina Timiș, județul Caraş-Severin” derulat de către Consiliul județean, finanțarea fiind obținută prin Programul Regional Operaţional 2007 – 2013. Obiectivul general al proiectului îl constituie, așa cum deja se știe, accelerarea creșterii economice a județului Caraș-Severin, prin îmbunătățirea accesibilității regiunii și mobilității populației, bunurilor și serviciilor, în vederea stimulării unei dezvoltarii durabile. Prin realizarea acestui proiect se urmărește, în fapt, îmbunătățirea accesului în zona turistică Semenic și valorificarea potențialului turistic al zonei. Valoarea totală a proiectului este de peste 121 de milioane de lei, din care finanțarea nerambursabilă depășește 90 de milioane de lei. 

Președintele Consiliului județean, Sorin Frunzăverde, însoțit de cei doi vicepreședinți, Ionesie Gheorghioni și Ilie Iova, precum și de Ianăș Roșeți, directorul Direcției de Patrimoniu a Consiliului, alți responsabili de drumurile județului și de directorul general al firmei care execută lucrările, Victor Marinescu, a efectuat marți o evaluare a stadiului lucrărilor, parcurgând întreg tronsonul de drum, de la Slatina Timiș la Văliug, cu opriri în mai multe puncte semnificative pentru evoluția modernizării acestui drum strategic pentru industria turistică. 
”E o lucrare foarte grea, a declarat Sorin Frunzăverde ziariștilor participanți la acest periplu. Aici asistați la una din zonele în care drumul a fost consolidat. Practic sunt peste opt kilometri de consolidări, respectiv ziduri de sprijin, au fost reabilitate 122 de podețe iar pe întreaga lungime drumul a fost lățit, în așa fel încât să permită circulația în condiții specifice drumurilor naționale. E o lucrare care continuă, sigur, ne confruntăm cu eterna poveste din Caraș-Severin, cu transportul de masă lemnoasă și pe această zonă. Se știe cum se încarcă aceste camioane, se știu și responsabilii. Noi vom interveni ăn continuare pentru a limita aceste distrugeri dar e bine să se știe că lucrăm greu pe acest tronson, care oricum este unul dificil, în munte. E o șosea care s-a degradat din cauza intemperiilor și, mai mult, a fost un drum calamitat de-a lungul timpului de câteva ori. Evident, se va continua și cu construirea de ziduri de sprijin pe partea dinspre munte, astfel încât să oferim Caraș-Severinului accesul spre masivul Semenic și dinspre DN care leagă Timișoara de București. Acesta e un acces dorit de amatorii de sporturi de iarnă și nu numai de ei. Aici există, implicate, să spune așa, nu numai Timișoara și Bucureștiul dar și Craiova sau Turnu Severin. Sunt 15 kilometri de balustradă pe acest drum și ne punem problema ca el să fie deschis și pe parcursul iernii ”
Sorin Frunzăverde a atras atenția că transportul ilegal de masă lemnoasă care distruge drumurile poate și va fi contracarat de un control riguros (de altfel, un cântar special pentru tonajul autocamioanelor va fi prezent în permanență pe acest traseu, începând chiar de joi). Dar, susține președintele Consiliului județean, nu doar prin control se rezolvă lucrurile. Există însă o serie de factori care nu-și fac datoria: cel care supervizează încălcarea, transportatorul. Poliția va trebui să urmărească fenomenul, precum și Romsilva. 
”Putem vorbi aici de orice altceva, numai de responsabilitate nu, a spus Frunzăverde. O să avem zilele următoare și o discuție cu noua conducere a Romsilva, pentru că este păcat, fiindcă principala agresiune care se exercită asupra drumurilor aparține transportului de masă lemnoasă. Am realizat în ultimii ani reabilitări și drumuri noi de peste 700 de kilometri în Caraș-Severin și, repet, e păcat că acest transport greu dărâmă tot ce construim.”
Directorul general al firmei executante, Victor Marinescu, a declarat că cele mai mari probleme pe care le-a întâmpinat cu organizarea de șantier sunt legate de inundații, care au distrus o parte din drum și au creat probleme la zidurile de sprijin. Marinescu a atras atenția că peste 50 la sută din suporții de metal care protejează drumul au fost distruși de mașinile care cară lemn, iar dacă nu se vor lua măsuri, asfaltul turnat va fi distrus și el în scurt timp. 
 
{vsig}galerie/slatina timis{/vsig}

Comentarii

comentarii