Acasă Eveniment Cât de greu se înamtriculează o maşină în Timiş?

Cât de greu se înamtriculează o maşină în Timiş?

DISTRIBUIȚI

Birocraţie la superlativ
Cei care nu vor să apeleze la o firmă de înmatriculări auto şi ţin cu tot dinadinsul să îşi înmatriculeze singuri maşinile achiziţionate din străinătate trebuie să cunoască foarte bine legislaţia acestei ţări, dar şi hotărârile consiliului local, altfel se pot trezi că au de plată mai mult decât comisionul perceput de firmele de înmatriculări auto. Primul pas la achiziţionarea unui autoturism din străinătate este de a obţine o autorizaţie provizorie de circulaţie, valabilă 30 de zile. Preţul total al acestor numere este de aproape 100 de lei, aici intrând şi bani pentru poliţa de asigurare. După ce ai obţinut aceste numere roşii, trebuie să te programezi la Registrul Auto Român, pentru omologarea maşinii. Suplimentar, aici se poate face şi deprecierea, care, ulterior, te ajută la plata taxei de primă inmatriculare.

Taxe peste taxe la RAR Timiş
 
Este bine de ştiut că, în momentul în care calci pragul Registrului Auto Român Timiş, trebuie să ai portofelul ticsit de bani, altfel trebuie să te mai întorci o dată, pentru a achita toate taxele impuse de către cei de aici. Pentru o maşină cu motor de 1.200 centimetri cubi trebuie să plăteşti o taxă de omologare în valoare de aproape 600 de lei, apoi urmează taxele de certificare a autenticităţii vehiculului şi documentelor, pentru care mai trebuie scos din buzunar încă 120 de lei apoi mai trebuie plătită încă o taxă pentru folie securizare, de 80 de bani. Tragi linia şi dintr-un şut constaţi că ai scos deja din buzunar mai bine de 700 de lei. Opţional, cei de la RAR Timiş îţi pot stabili o taxă pentru determinarea coeficientului de depreciere, taxă care se ridică la aproape 300 de lei. De menţionat că la stabilirea coficientului de depreciere este nevoie doar de  un mecanic, care se uită aproximativ trei minute la maşina ta, pentru a vedea dacă autovehiculul are airbaguri, climă şi ABS. Culmea este că pentru strădania aestui mecanic, RAR încasează o taxă aberantă de 300 de lei.

Cozi, cozi şi iar cozi

Pentru a obţine numerele pentru autovehiculul achiziţionat trebuie să tragi o fugă şi la Finanţele din Timiş, pentru a plăti taxă de  prima inmatriculare, care este considerată de mulţi o taxă discriminatorie. Ei bine, ajuns la Finanţe, trebuie să obţii mai întâi un număr de ordine, după care iţi aştepţi frumos rândul. După ce stai aproximativ două ore la coadă, ajungi în faţa celui care  urmează să îţi spună cât ai de achitat. După ce achiţi taxa, urmează să aştepţi aproximativ 48 de ore, timp în care angajaţii Finanţelor îţi întocmesc actele cu care urmează să te prezinţi la serviciul înmatriculări auto de la Mall.

Abia acum începe distracţia

Odată ajunşi la Serviciul de înmatriculări auto, pentru a obţine numerele pentru maşina pe care ai achiziţionat-o, este bine de ştiut că trebuie să îţi iei un număr de ordine şi să aştepţi să îţi vină rândul. În momentul în care îţi vine rândul, te îndrepţi zâmbitor către cel care urmează să îţi elibereze actele. Zâmbet care îţi va pieri în momentul în care ţi se spune că îţi lipseşte o ştampilă de la direcţia fiscală din cadrul Primăriei Timişoara, ştampilă de care nu îţi spusese nimeni că ai nevoie. Şi, uite aşa, mai eşti nevoit să stai la încă o coadă pentru a obţine ştampila solicitată de cei de la serviciul de înmatriculări. Şi când crezi că ai scăpat, angajaţii direcţiei fiscale îţi spun, pe un ton răstit, că mai ai de achitat o amendă. amendă pentru că în decurs de 30 de zile nu ţi-ai declarat maşina la primărie, pentru a plăti impozit. Nu contează dacă ştiai sau nu, pentru că necunoaşterea legii nu te absolvă de vină, cel puţin acesta este răspunsul angajaţilor de la ghişeu. Plăteşti şi această taxă, pentru că nu ai altă soluţie, dacă vrei să îţi înmatriculezi autoturismul.

Birocraţie aproape de zero, în Bulgaria

Ultimul pas: te îndrepţi către serviciul înmatriculări, îţi iei din nou număr de ordine, te aşezi la coadă şi, dacă ai noroc, într-o oră îţi vine rândul, predai actele şi poţi răsufla uşurat. După mai bine de o săptămână de umblături, ai scăpat. Cam aşa merg lucrurile în România. În schimb, bulgarii sunt mult mai eficienţi. Aici nici nu plăteşti taxă de primă înmatriculare şi nici măcar nu există birocraţie ca la noi. Asta pentru că bulgarilor le convine să îţi înmatriculezi maşina la ei, pentru că implicit vei aduce venituri la bugetul de stat, prin plata impozitelor pentru autoturismul înmatriculat.

Comentarii

comentarii