Acasă Economic CCIA Timiş lansează o campanie de promovare gratuită a firmelor

CCIA Timiş lansează o campanie de promovare gratuită a firmelor

DISTRIBUIȚI

 Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş, în calitate de coordonator al Consorţiului RO 4 Europe care reprezintă reţeaua Enterprise Europe Network (EEN) în Macroregiunea 4 a României din care fac parte regiunile de dezvoltare Vest şi Sud-Vest, a lansat în această săptămână o campanie gratuită de generare de cereri şi oferte de transfer tehnologic şi schimburi internaţionale de afaceri. 

Enterprise Europe Network este o iniţiativă a Comisiei Europene prin Directoratul General pentru Întreprinderi şi Industrie, lansată în 2008, ca instrument cheie al Programului  pentru Competitivitate şi Inovare 2007-2013 ce are ca scop sprijinirea IMM-urilor pentru creştere economică şi activităţi de inovare. Cu peste 600 de organizaţii membre din peste 50 de ţări şi 3.000 de angajaţi cu experienţă, EEN este cea mai largă reţea din lume care oferă gratuit servicii de informare şi consultanţă menite să ajute întreprinderile în dezvoltarea afacerilor la nivel mondial. Campania de promovare constituie o foarte bună oportunitate pentru firme de a-şi face cunoscute realizările, de a primi oferte de parteneriat şi de a accesa serviciile de consultanţă destinate dezvoltării şi internaţionalizării afacerilor disponibile în reţea. Campaniei vizează creşterea competitivităţii IMM-urilor şi întreprinderilor mari din România, îmbunătăţirea activităţii de planificare a extinderii afacerilor în sinergie cu principalii participanţi publici şi privați prin: furnizarea de informaţii referitoare la legislaţia europeană, programe şi posibilităţi de finanţare; furnizarea de informaţii legate de Piaţa Internă a UE, dar şi de pieţele globale; promovarea implicării IMM-urilor în elaborarea politicilor Comisiei Europene; sprijin în găsirea de parteneri internaţionali de afaceri din sectoarele privat şi public. De asemenea, se urmărește creşterea capacităţii de inovare şi a productivităţii prin: furnizarea de inovaţii, tehnologie, servicii de transfer de cunoştinţe; servicii eficiente de brokeraj vizând introducerea pe piaţa internă a UE şi pe pieţele internaţionale a produselor şi serviciilor dezvoltate de către IMM-urile din regiune; diseminarea informaţiilor relevante, structurate şi accesibile referitoare la politicile şi programele europene de sprijin a inovării; sprijin activ pentru diseminarea rezultatelor cercetării în şi din macro-regiune. Ținând seama de nevoia de a defini un profil informaţional cât mai sugestiv şi eficient pentru produsele şi serviciile firmelor şi postarea acestora într-un mediu activ şi reprezentativ, acestea vor completa trei formulare tip care conţin informaţiile necesare privind profilul firmei, cererile şi ofertele de transfer tehnologic, produse şi servicii. Informaţiile furnizate de către firme vor fi postate pe Portalul EEN unde au acces toţi cei 600 de parteneri din reţea. Formularele completate se vor trimite pentru început în format electronic pentru a fi analizate şi adaptate rigorilor impuse de reţea, urmând ca după această etapă să fie semnate şi scanate pentru constituirea unei  baze de referinţă privind activităţile de transfer tehnologic şi identificarea de parteneri de afaceri.

Comentarii

comentarii