Acasă Economic Cel mai modern mall din Timișoara va fi deschis în aprilie

Cel mai modern mall din Timișoara va fi deschis în aprilie

DISTRIBUIȚI

mall cciatCamera de Comerţ, Industrie şi Agricultură (CCIA) Timiş a anunţat, luni, că în aprilie va lansa oficial mall-ul virtual, parte a proiectului intitulat „Made in Banat”, iniţiat de instituţia camerală timişoreană, prin care se doreşte promovarea firmelor care produc sau furnizează produse specifice regiunii Banat (românesc şi sârbesc). Proiectul „Made in Banat” este finanţat prin Programul IPA de Cooperare Transfrontalieră România – Republica Serbia şi este derulat de CCIA Timiş în parteneriat cu Agenţia de Dezvoltare Economico-Socială Timiş (ADETIM), Camera Economică Regională Pancevo, Camera Economică Regională Zrenjanin şi Camera Economică Regională Kikinda. Proiectul vizează creşterea competitivităţii IMM-urilor care realizează produse şi servicii tradiţionale, specifice regiunii Banatului istoric, prin promovarea acestora sub marca „Made in Banat”.
„Până acum am realizat o gamă largă de activităţi în acest sens (…). Am lansat invitaţia firmelor de a folosi o marcă înregistrată, marca „Made in Banat” pe care să o aplice produselor şi serviciilor specifice regiunii, sau crearea unui mall virtual, care să găzduiască firme virtuale, în care acestea să îşi promoveze produsele şi serviciile specifice”, a declarat luni, într-o conferinţă de presă, Diana Fiţi, asistent manager al proiectului.
În acest scop, spune Diana Fiţi, CCIA Timiş a dezvoltat o soluţie de e-commerce (magazin virtual), care va funcţiona ca un mall cu 40 de magazine, fiecare având posibilitatea de a promova minim 1.000 de produse, inclusiv oportunitatea de vânzare online, iar înscrierea în magazinul virtual va permite firmelor să-şi promoveze produsele şi să-şi sporească vânzările. Plăţile se vor putea face ramburs sau direct la firmă sau prun card. CCIA Timiş va oferi platforma de creare a acestor firme în spaţiul e-commerce, dar ulterior, de gestionarea firmelor şi de plăţi şi de promovarea produselor se va ocupa fiecare firmă.
Camera timişeană continuă să identifice produse regionale specifice, atât din regiunea de vest a României, cât şi din regiunile Banatului din Serbia, produse care să fie evaluate din punct de vedere calitativ şi al specificului regional, iar apoi să li se ofere posibilitatea de a fi comercializate sub această marcă.
Ea adaugă faptul că „Made in Banat” a apărut din nevoia de a sprijini dezvoltarea unei economii competitive în regiunea transfrontalieră România – Serbia şi de aceea reuneşte reprezentanţi ai grupurilor ţintă, care vor face schimb de experienţă şi bune practici şi vor crea instrumente comune pentru a diminua efectele crizei economice, astfel încât, în final, să se atingă obiectivul general al proiectului, de creştere a competitivităţii firmelor şi de îmbunătăţire a calităţii vieţii oamenilor din regiune. Tot în cadrul acestui proiect, marţi va avea loc la Centrul Regional de Afaceri Timişoara, cel de-al IX-lea workshop pentru sporirea competitivităţii firmelor, la care vor fi prezente firme din România şi din Serbia şi unde se va discuta despre managementul şi eficienţa sistemelor de producţie. „Important este că în acest workshop se vor prezenta şi studii de caz, ca de exemplu, sistemul de producţie al Toyota, cu lectori experţi în domeniu”, a precizat Diana Fiţi.

Comentarii

comentarii