Ideea părea năstruşnică la început, a afirmat Victor Naidan, director în Consiliul județean, manager de proiect, la conferinţa finală a proiectului transfrontalier „Introducerea tehnologiilor moderne de transport în logistica regiunii Banat”. Pentru ca mărfurile din Banat să poată fi transportate cu mai multă uşurinţă către destinaţiile din diferite ţări, prin cooperarea dintre administraţiile celor două regiuni bănăţene, a fost realizat un proiect transfrontalier, care va conecta, printr-un sistem nodal de transport, Dunărea cu diferite căi rutiere şi de cale ferată.
„Iniţial, părea o idee ciudată să amenajezi o cale ferată nouă, acum, când multe linii ferate sunt folosite la capacitate minimă ori se închid, observa Victor Naidan. Dar, sistemul acesta nodal de transport, care se completează cu una din cele mai importante căi de comunicaţii, fluviul Dunărea, prinde contur, având în vedere securitatea transportului, costurile mai mici şi faptul că, astfel, se degajează şoselele”.
Conform proiectului, partea română vizează Dunărea ca vector de transport, iar partea sârbă vizează introducerea în sistem a unei căi ferate şi a canalului Dunăre – Tisa, care trece prin apropierea Vârşeţului. Dar, şi partea română are în proiect amenajarea unei căi ferate pe malul Dunării, de la Baziaş, la Moldova Nouă. De asemenea este prevăzută amenajarea a trei amplasamente de transfer a mărfurilor, la Reşiţa, Caransebeş şi Moldova Nouă. La Moldova Nouă se va realiza transferul mărfurilor de pe calea ferată pe Dunăre (în portul Moldova Veche). În port vor fi amenajate 7 dane de operare pentru cereale, mărfuri containerizate, mărfuri generale de platformă şi mărfuri mineraliere. Proiectul, pe hârtie, a costat peste 300.000 de euro, însă, realizarea lui se va produce cu ajutorul banilor europeni.
Comentarii
comentarii