Acasă Actualitate Consultare publică privind necesitățile elevilor. Ce discipline ar trebui să studieze liceenii? 

Consultare publică privind necesitățile elevilor. Ce discipline ar trebui să studieze liceenii? 

DISTRIBUIȚI

Ce discipline ar trebui să studieze liceenii din România?  Consultare privind viitoarele planuri-cadru pentru învățământul liceal Monitorul Educației din România – extemporal parlamentar a organizat o consultare publică privind necesitățile pe care beneficiarii educației din România le resimt.

”Deoarece am promis că părerea lor nu va rămâne pierdută într-un sertar, ne-am dorit să facem cât mai rapid publice o parte măcar din răspunsurile lor”, susțin organizatorii.

În cadrul acestei inițiative, au fost colectate 180 de răspunsuri, participanții identificându-se astfel:

La întrebarea ”Planurile-cadru pentru învățământul liceal urmează să fie modificate, ca urmare a intrării în vigoare a noilor legi ale educației. La ce materii ți-ai dori să faci mai puține ore ca în prezent?” se remarcă o predilecție a elevilor de a menționa faptul că și-ar doi să facă mai multe ore conform profilului ales: cei de la științe exacte sugerează nevoia orelor de matematică, biologie, chimie sau fizică, iar cei de la uman nevoia orelor de istorie, geografie, română, etc.

La întrebarea privind autonomia pe care ar trebui să o aibă elevii în alegerea planurilor cadru, remarcăm:

Ești de părere că elevii de liceu ar trebui să își aleagă singuri opționalele fără a fi condiționați de alegerea majorității?

169 (94%) dintre intervievați au spus Da!

De asemenea, la întrebarea ”Care crezi că sunt principalele probleme când vine vorba despre programele școlare? Ce mesaj i-ai transmite ministrului Educației, care are în vedere schimbarea acestora?” sunt scoase în evidență următoarele răspunsuri:

”Să introducă materii cu adevărat necesare în viață… Educația financiară, educația juridică, educația sexuală.” ”Ar trebui să respecte pragul minim de 6% pentru Educație. Ar trebui să facă meseria de profesor mai atractivă din punct de vedere financiar. Ar trebui să mărească cerințele pentru profesori.

Investiții în infrastructură și condiții înainte de schimbarea prea deasă a programei și structurii.”

”Subiectele precum Educația Sexuală, Educația Sanitară sau Istoria Evreilor. Holocaustul ar trebui să între în programa școlară a Biologiei, respectiv a Istoriei din clasa a XI-a sau a XII-a.

Nu prea s-ar vedea aceste subiecte că fiind materii, când chiar pot fi discutate în pragul unor ore de Biologie (Educația Sexuală și Educația Sanitară) sau a unor ore de Istorie (Istoria Evreilor. Holocaustul), discutate de către profesorul de la clasa, fără a mai pierde cel puțin o ora pe săptămâna studiind aceste subiecte că materii.

Și nu în ultimul rând, materiile precum Istorie, Geografie, Educație Fizică s.a.m.d (ce țin de cunoștințele legate de cultură generală și de dezvoltarea fizică și psihică a elevului) ar trebui să aibă mai multe ore – 2 sau mai multe ore (indiferent de profil), aceste ore fiind benefice pentru dezvoltarea lor fizică și psihică că persoană.

Statisticile într-un fel vorbesc într-un mod în care 6 din 10 adulți suferă de supraponderalitate. Despre cunoștințele despre Istorie și Geografie nu s-au găsit statistici legate de acest lucru, dar majoritatea elevilor nu s-ar descurcă când vine vorba de lucruri basic precum poziția Italiei, Canadei, Rusiei s.a.m.d pe glob sau istoria simplă a statelor mari precum Franța, Germania, Statele Unite ale Americii s.a.m.d.”

La secțiunea mențiuni, s-a primit în repetate rânduri răspunsuri precum:

”Mi-ar plăcea dacă cineva chiar ar citi și dacă s-ar ține măcar puțin cont de părerile oamenilor deoarece mă îndoiesc profund că asta se va întâmpla.”

”Când vom fi și noi ascultați de către cei “superiori”? Nu de altă, dar eu personal m-am săturat să suport toate defectele și abuzurile sistemului educațional!” https://romaniacurata.ro/monitoruleducatiei/ Instagram: https://instagram.com/monitoruleducatiei.ro

Proiectul este derulat de Societatea Academică din România și beneficiază de o finanțare în valoare de 74.996 euro, prin programul Active Citizens Fund România, finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021.

Comentarii

comentarii