Acasă Eveniment Cu bicicleta pe traseul turistic, până la sârbi

Cu bicicleta pe traseul turistic, până la sârbi

DISTRIBUIȚI

Consilierii judeţeni au aprobat construirea de piste de cicloturism de-a lungul Canalului Bega. Pista se va face pe dig. „Este un proiect foarte bun. Valoarea este destul de mare. Atâta costă?… mă întreba cineva. Păi, costă, se mai întăreşte şi digul cu ocazia asta. Această pistă va servi şi ca legătură şi între comunele ce se află de-a lungul pistei”, a declarat consilierul judeţean Viorel Sasca, un biciclist convins, care foloseşte des bicicleta ca mijloc de transport. Construcţia traseului de cicloturism înseamnă şi o înălţare a digului cu 25, 30, 40 de centimetri. „Valorificarea potenţialului turistic transfrontalier, incluzând piste de cicloturism de-a lungul râului Bega, în aval de Timişoara” este titlul proiectului.

Va lega Timişoara de Zrenjanin

Realitatea crudă o reprezintă faptul că în judeţul Timiş nu există piste de cicloturism care să te poarte pe trasee turistice. Totuşi, există interes din partea iubitorilor de cicloturism, de o parte şi de alta a frontierei dintre România şi Serbia. Timişoara este deja cunoscută prin mişcarea „Verde pentru biciclete”, realizată de Bega Grup şi Clubul Sportiv Gratzu, iar timişorenii devin din ce în ce mai interesaţi de mersul pe două roţi.  În plus, realizarea pistei de cicloturism ar facilita dezvoltarea ofertei de servicii turistice (pensiuni turistice, locuri de camping, puncte de informare turistice…). Obiectivul proiectului este realizarea unei piste de cicloturism de-a lungul Canalului Bega, în aval de Timişoara, ce va lega Municipiul Timişoara de localitatea Zrenjanin din Republica Serbia. Lucrările proiectate sunt amplasate în zona de protecţie a Canalului Bega şi pe digul râului Bega.

Lungime de 37 km şi 2 metri lăţime

Traseul pistei de cicloturism este poziţionat de-a lungul Canalului Bega, în aval de Timişoara şi are o lungime de 37 km, cu o lăţime de 2 m, care permite circulaţia în ambele sensuri. Pista de cicloturism începe în Timişoara, în apropierea Podului Modoş, continuă pe Splaiul Sofocle, Parcul Industrial Freidorf, Utvin, Uivar, Otelec, care este ultima localitate din România şi se va continua în Serbia, până în localitatea Zrenjanin, pentru care se va realiza, în cadrul proiectului comun, un studiu de fezabilitate. În judeţul Timiş, proiectul se va face în colaborare cu Direcţia Apelor Banat.  Bugetul total al proiectului este de 2.861.320 euro, inclusiv TVA.  Euro a fost calculat la un curs de 4,25 lei, din care bugetul propriu al CJ Timiş este de 2.626.320 euro, din care valoarea TVA este de 508.320 euro, iar bugetul partenerului sârb este de 235.000 euro. Contribuţia proprie a CJ Timis la costurile eligibile proprii ale proiectului este de 52.526,4 Euro, reprezentând 2% din bugetul propriu eligibil. Durata estimată de realizare a proiectului este de 24 luni de la semnarea contractului de finanţare.

 

Comentarii

comentarii