Acasă Actualitate Cultura chiar a unit comunitatea timişoreană

Cultura chiar a unit comunitatea timişoreană

DISTRIBUIȚI

neumann robu

Asociaţia Timişoara Capitală Culturală Europeană, cu sprijinul Primăriei Timişoara, a derulat în perioada 15 ianuarie – 31 martie 2014 o campanie de informare a publicului cu privire la candidatura Timişoarei la titlul de Capitală Culturală Europeană în 2021.

Intitulată „Cultura uneşte comunitatea”, campania a însemnat o amplă mobilizare a instituţiilor din oraş, pentru a transmite informaţii despre cursa în care s-a angajat Timişoara. Au fost distribuite sute de afişe, mii de materiale informative (broşuri şi pliante) în română, engleză, germană, maghiară şi sârbă, autocolante care ilustrează cinci dintre premierele Timişoarei şi materiale promoţionale pentru susţinătorii candidaturii (tricouri şi căni).

Rezultatele campaniei

Rezultatele campaniei au fost prezentate miercuri, 9 aprilie, în sala de consiliu a Primăriei Timişoara. Peste 130.000 de persoane au beneficiat de informaţiile transmise în cadrul campaniei de informare. Astfel, aproximativ 100.000 de persoane au văzut afişele în mijloacele de transport în comun ale RATT. Câteva mii de persoane au văzut afişele de mari dimensiuni distribuite în reţeaua de aviziere a ADP. În alte aproximativ 50 de instituţii care au activitate cu public numeros (de ordinul miilor) au fost puse alte afişe. Peste 8000 de persoane, reprezentând public al muzeelor, teatrelor, Filarmonicii şi Operei, au primit pliante şi broşuri. Peste 3.000 de studenţi au primit pliante şi recomandarea de a transmite informaţiile prietenilor şi familiilor. Aproximativ 3.700 de elevi şi 570 de cadre didactice au primit materiale informative. Peste 250 de persoane au vizitat biroul Asociaţiei, iar unele au solicitat întâlniri de grup pentru informare privind candidatura Timişoarei şi posibilităţile de implicare în proiect.

Informarea privind candidatura s-a realizat şi în mediul online, prin site-ul proiectului, www.timisoara2021.ro, pe care a fost integrat un microsite al campaniei, şi pe pagina de Facebook a proiectului. Media lunară a vizualizărilor pe site a crescut de la 2500, în 2013, la 4100 de vizualizări lunare, în 2014. Pagina de Facebook a proiectului Timişoara 2021 avea la începutul campaniei aproximativ 120 de fani, iar la finalul acesteia avea peste 26.600 de fani, cifră care este în creştere cu câteva zeci de fani pe zi.

În ceea ce priveşte mobilizarea comunităţii, campania a beneficiat de sprijinul a 17 şcoli generale şi licee, 5 universităţi, 17 instituţii publice administrative şi de cultură, 10 clinici spitaliceşti, aproape 90 de baruri, cafenele, restaurante, pensiuni şi hoteluri, peste 20 de organizaţii şi cluburi care au decis să promoveze candidatura local, naţional şi internaţional. Tot ca rezultat al mobilizării, în echipa de voluntari a proiectului sunt înscrise acum aproape 60 de persoane, faţă de 11 la finalul anului 2013. Voluntarii s-au implicat în activităţile de diseminare şi promovare.

Prin intermediul acestei campanii, timişorenii au putut afla ce este o capitală culturală, care e calendarul depunerii dosarului de candidatură, ce înseamnă această competiţie pentru timişoreni, cine ce trebuie să facă. Am constatat că aceste informaţii au ajuns la un public foarte numeros. În jur de 130.000-150.000 de persoane, după estimările pe care le-am făcut cu ajutorul instituţiilor care s-au implicat în diseminare. Pot să vă spun că s-au implicat foarte multe instituţii. Toate instituţiile de cultură din oraş, instituţii aflate în subordinea primăriei, şcoli, univeristăţile, clinici, cluburile de servicii sociale. O implicare la scară foarte mare. E o primă etapă această campanie de mobilizare. Ideea acestei campanii a fost de a le oferi posibilitatea celor care doresc să se informeze şi să ştie că Timişoara candidează pentru un titlu foarte prestigios al Uniunii Europene. Să ştie în ce mod şi când anume pot să se implice, în funcţie de stadiul în care ne aflăm cu pregătirile”, a declarat Simona Neumann, director executiv al Asociaţiei Timişoara Capitală Culturală.

Concurs de fotografie

concurs foto

Campania de informare s-a încheiat prin concursul de fotografie „Timişoara mea – Locuri, oameni, momente”, organizat în colaborare cu pictorul Mateaş Marius Bolza şi Universitatea de Vest din Timişoara, Facultatea de Arte şi Design, care au donat premiile (o pictură în ulei şi o lucrare de ceramică). Au mai colaborat scriitorul Petru Ilieşu, Uniunea Artiştilor Plastici, Filiala Timişoara şi Asociaţia Timişoreană de Fotografie. Premiile s-au oferit pentru două teme diferite: evidenţierea bogăţiei arhitecturale a oraşului şi ilustrarea ideii de Open Art City. Câştigătorii premiilor sunt Zita Tufariu – Premiul pentru Cea mai sugestivă fotografie privind bogăţia arhitecturală a Timişoarei şi Mihai Petru Mărghitaş – Premiul pentru Fotografia care exprimă cel mai bine idea de Timişoara – Open Art City. Juriul a acordat şi menţiuni: la categoria bogăţie arhitecturală – Gratziela Ciortuz şi Koppany Darida, la categoria Open Art City – Loredana Luca şi Zita Tufariu.

Asociaţia Timişoara Capitală Culturală va continua în 2014 activităţile de pregătire a candidaturii, prin elaborarea conceptului şi a logo-ului candidaturii şi organizare de consultări publice locale.

Comentarii

comentarii