Acasă Sănătate Cum puteți preveni afecțiunile picioarelor. Sfaturi de la specialiști despre încălțămintea potrivită...

Cum puteți preveni afecțiunile picioarelor. Sfaturi de la specialiști despre încălțămintea potrivită și îngrijire

780
DISTRIBUIȚI

Picioarele sunt sănătoase dacă avem grijă de ele. Specialiștii vă dau câteva sfaturi pentru a preveni afecțiunile picioarelor.

Doctori de la Asociația de Podiatrie vă spun cum să vă îngrijiți picioarele și cum să preveniți unele afecțiuni.

Purtarea de încălțăminte potrivită poate preveni apariția multor probleme ale piciorului. Piciorul își modifică conformația de-a lungul timpului, lățimea piciorului putând crește o dată cu vârsta. Alegerea încălțămintei potrivite este foarte importantă. Specialiștii recomandă ca partea superioară a pantofului să fie făcută din material moale, flexibil, pentru a se potrivi cu forma piciorului. Talpa trebuie să asigure o susținere solidă și să nu fie alunecoasă. Talpa mai groasă scade presiunea atunci când mergem pe suprafețe dure, iar încălțămintea cu talpă joasă este mai confortabilă, mai sigură și afectează mai puțin piciorul, spre deosebire de încălțămintea cu toc. Încălțămintea din piele reduce posibilitatea apariției de iritații la nivelul piciorului deoarece îi permite acestuia să respire.

Unghiile încarnate apar atunci când o parte din unghie străpunge pielea. Ele apar de obicei din cauza unghiilor tăiate necorespunzător și a încălțămintei nepotrivite. Prin îndepărtarea acelei părți a unghiei care străpunge pielea (numai de către specialiști) se poate produce vindecarea. În acest caz, specialiștii recomandă tăierea dreaptă a unghiei, la nivelul vârfului degetului.

Bătăturile (calusurile) și monturile sunt probleme la nivelul piciorului care nu trebuie neglijate și trebuie evaluate de către specialiști.

Pentru îmbunătățirea circulației la nivelul picioarelor, reducerea timpului de expunere la temperaturi scăzute sau la apă rece poate fi o soluție, la fel și evitarea purtării de încălțăminte neadecvată, renunțarea la fumat, exerciții, în special la persoanele care stau jos foarte mult, mersul pe jos, masajul și băile calde la picioare.

 

Comentarii

comentarii