Acasă Actualitate De joi dimineaţa, circulă tramvaiul peste Podul Dragalina

De joi dimineaţa, circulă tramvaiul peste Podul Dragalina

445
DISTRIBUIȚI

Şedinţa de consiliu local Timişoara, de miercuri, a început cu cel mai fierbinte subiect, conflictul Primărie-Elba, care a blocat total circulaţia tramvaielor spre/dinspre Gara de Nord, pentru că terenul de sub bucla de întoarcere a tramvaielor este al ELBA, care a blocat accesul.

Consilierul Adrian Orza i-a cerut primarului Nicolae Robu explicaţii despre situaţia penibilă creată prin discuţiile contradictorii dintre cele două părţi, primărie şi Elba, şi care au ajuns în spaţiul public, când acestea puteau fi evitate sau cel puţin oprite de a apărea în spaţiul public.

“De ce nu s-a dus toată discuţia asta în cadrul comisiei de negociere, fără a apărea în spaţiul public acest conflict, cu nişte imagini care nu au fost folositoare ca imagine nici primăriei, nici societăţii Elba (…). Cred că e de nedorit şi pentru imaginea oraşului şi pentru cea a societăţii şi pentrua primăriei”, a spus Adrian Orza.

Liderul consilierilor PSD, Daniel Idolu, a cerut ca directorul Culiţă Chiş să rămână în sala de plen pentru că este cel mai informat în această problemă. “Domnul Culiţă Chiş poate să ne dea cel mai bine informaţia tehnică şi nu politică. Cred, domnule Orza, că nu vreţi neapărat să aflaţi ce au spus ziarele. Chiar vrem în mod concret, domnul Culiţă Chiş, care ne-a dat informaţii înainte de plen, pentru că ar fi păcat să nu aibă prilejul să ne spună şi public”, a comentat Daniel Idolu.

Primarul Nicolae Robu a intervenit cu explicaţiile pe care le-a mai dat şi marţi, în conferinţa de presă, respectiv că nu se aştepta nimeni ca cei de la Elba să procedeze în maniera de a bloca accesul tramvaielor, mai ales că din anul 1993 până în prezent, în acea buclă de la Gara de Nord întorceau tramvaiele.

“Nimeni nu s-a gândit că va apărea vreo opoziţie la accesul tramvaielor. Noi am contestat în instanţă faptul că împroprietărirea cu teren s-a făcut către Elba şi cu acea porţiune de teren pe care sunt liniile de tramvai. Ei au fost deranjaţi că ne-am adresat instanţei, dar am ajuns acolo pentru că ei puneau mereu problema doar mercantil.

Când au pus acel gard, noi am înţeles că este doar pentru a proteja zona, aşa cum au scris în autorizaţia de demolare şi implicit de construire a gardului, pe perioada cât se fac lucrările de demolare. Lucrările au fost făcute şi aveau obligaţia, conform autorizaţiei pe care au primit-o în acest sens, să desfiinţeze şi gardul. Ei ne-au surprins luni, încăpăţânându-se să pună gardul la loc după ce a fost desfiinţat”, a explicat Nicolae Robu.

Primarul a continuat să detalieze că directorul Elba a spus că prima condiţie pentru permisiunea de a se folosi bucla pentru întoarcerea tramvaielor este ca primăria să-şi retragă plângerea. Reprezentanţii PMT au fost de acord, spune primarul, dar să lase primăria să folosească linia. Directorul Elba a fost şi el de acord, dar a spus să fie ascultată şi doamna avocat din partea Elba, care a propus PMT cele 3 soluţii – exproprierea, cumpărarea sau închirierea terenului.

Primarul Nicolae Robu spune că atunci s-a enervat, întrucât alţi investitori străini de oraş au contribuit la dezvoltarea municipiului şi au făcut donaţii substanţiale pentru Timişoara, în timp ce Elba privea lucrurile doar mercantil. Nicolae Robu crede că dacă ar fi cedat în faţa celor de la Elba era un gest nedrept faţă de ceilalţi investitori şi s-ar fi creat un precedent nedorit.

“Timişoara s-a dovedit cel mai dinamic oraş. Nu am putut accepta să creăm un precedent, ca alţi investitori să primească bai pentru un serviciu minimal, cu atât mai mult cu cât Elba a primit din partea municipalităţii 800 de mii mp pentru care plăteşte o redevenţă neglijabilă şi atunci, măcar ca o recunoştinţă pentru acel gest legal (…), am considerat că ar fi periculos să schimbăm acum abordarea.

Cum să ne uităm noi în ochii celor care au făcut donaţii municipiului de milioane de euro, în urma avizului de oportunitate emis, dacă altora le facem plăţi!” a explicat Nicolae Robu.

Consilierul Local Adrian Orza a spus că a negocia nu înseamnă neapărat plăţi, dar că se referă la “capacitatea instituţională de a duce o discuţie într-o chestiune oficială decât una pe stradă”.

Primarul Nicolae Robu a reamintit că nu a fost niciodată informat că Elba ar fi făcut notificările pe chestiunea “buclei” şi că a fost luat prin surprindere.

Între timp, edilul a venit cu vestea bună pentru timişoreni, aceea că de joi se va relua circulaţia tramvaielor peste pod.

“Haideţi să vă dau vestea bună, pentru că este bine atunci când raţiunea triumfă. Sunt înştiinţat că administratorul Societăţii a comunicat că de mâine dimineaţă vor fi de acord să circule tramvaiul până când instanţa se va pronunţa. Astăzi am aflat că li s-a dat o amendă de 50 mii lei, pentru că acel gard trebuia dat jos odată cu recepţia încheierii lucrărilor de demolare, pentru care a fost construit gardul”, a spus primarul.

Nicolae Robu a spus că vrea să îngroape securea războiului cu Elba, în privinţa amenzii.

Daniel Idolu a susţinut că nu trebuie lucrat pompieristic, şi că nu trebuia să se ajungă în situaţia limită, când nu trebuia nici să se audă despre ea. “Am discutat înainte de şedinţă cu directorul Culiţă Chiş care este foarte abil de a ne duce pe toţi, şi pe primar, în situaţii limită (…). Trebuia să ne bucurăm de un obiectiv realizat (podul Dragalina, b.r.), fără situaţii limită, fără tensiuni, fără împăcări miraculoase, fără iertări, fără pupături. (…). Vă felicit domnule primar, dar nu cred că trebuie iertaţi de amendă. dacă este vorba despre 50 de mii de lei, intră în vistieria bugetului local. Nu trebuie iertat dacă este o contravenţie”, a spus Daniel Idolu.

Nicolae Robu a sărit ca ars: “Amenda, eu nu am dreptul legal să o anulez. Ei pot contesta amenda. Eu am spus că nu vreau stare conflictuală”, a conchis Nicolae Robu.

Comentarii

comentarii