Ce s-a intamplat pana in prezent sub regimul Traian Basescu? Presedintele devenit jucator dupa instaurarea primului Guvern Boc a reprezentat statul roman, si acolo unde trebuia sa-l reprezinte si acolo unde nu trebuia. Respectiv si atunci cand a fost vorba de chestiuni de aparare, de securitate si siguranta nationala dar si atunci cand temele dezbatute in organismele internationale vizau actul de guvernare ori modificari de natura legislativa. Legate, in special, de accelerarea procesului de integrare al Romaniei in structurile Uniunii Europene. Ca sa nu mai vorbim de relatiile bilaterale cu state din terte spatii geografice, unde, pe langa componenta de natura politica, interesul Romaniei este sa dezvolte relatii economice si comerciale.
Jucand pe intreaga suprafata a terenului, Presedintele Traian Basescu a beneficiat, trebuie sa recunoastem, de faptul ca la pupitrul de comanda al Executivului se afla un premier marioneta. Acesta nu negocia nimic, nici in paralel cu Presedintele, nici peste capul sau. De fapt, nu negocia nici de unul singur, nici impreuna cu ministrul de Externe, care si el nu era altceva decat o marioneta. Consecinta acestui mod de a conduce treburile statului roman a fost chiar in conditiile in care partenerii politici vorbeau, sa spunem, aceeasi limba – in sensul ca Presedintele vorbea iar premierul si ministrul de Externe repetau sau inganau – tot o forma de autism. De ce? Pentru ca seful statului, care nu se afla in realitate la pupitrul de comanda al Executivului, privea si intelegea cumva situatia economica de la inaltimea unui balon. Fiind desprins de realitatile economiei comertului si chiar de realitatile legislative. In consecinta, pe parcursul intalnirilor externe perfectate, Presedintele nici nu avea capacitatea de a negocia, in mod inteligent si profitabil pentru tara, diversele decizii comune pe care statele le adoptau si, in plus, era lipsit si de abilitatea de a-i explica premierului, in mod corect, cum pot fi traduse in fapt intelegerile convenite in plan extern. In special in raport cu Uniunea Europeana, acest mod de lucru, partial autist, a adus prejudicii destul de mari. In final, neparticipand efectiv la negocieri, multumindu-se cu explicatiile indoielnice oferite de Presedinte, primul ministru, ca sa nu mai vorbim de ministrul de Externe, au ajuns la randul lor in situatia de a promova, pe scara ierarhica, in tentativa de a implementa o serie de decizii, informatii trunchiate.
Acest dialog al autistilor se amplifica exponential in situatia in care protagonistii, Presedinte, pe de o parte, prim ministru si ministru de Externe, pe de alta parte, reprezinta forte politice aflate in stare de concurenta electorala. Un bun motiv pentru ca situatia ca fie curmata.
Sursa: CorectNews
Comentarii
comentarii