Acasă Economic Directorul CNADNR promite că lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie, supranumită ”autostrada scufundată”,...

Directorul CNADNR promite că lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie, supranumită ”autostrada scufundată”, va fi redeschis circulației în septembrie

DISTRIBUIȚI

sibiu-orastie-1Lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie, supranumită ”autostrada scufundată” din cauza problemelor grave de structură, va fi redeschis circulației în septembrie, așa cum a fost anunțat, iar soluția tehnică aleasă de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) va rezolva problemele întâmpinate pe tronsonul respectiv în timp util, a declarat joi, pentru News.ro, directorul general al CNADNR, Cătălin Homor.

Reacția lui Homor vine după ce specialistul în infrastructură Mihai Crăciun, unul dintre fondatorii asociației Construim România, a declarat recent pentru News.ro că soluția tehnică aleasă de CNADNR, de săpare ale unor tranșee care să dreneze apa aflată la fundația autostrăzii, pe o porțiune de 200 de metri, la kilometrul 276, nu va rezolva problemele reale ale lotului 3.
Homor a atras atenția că, în ultima perioadă, au apărut în media păreri ale unor persoane care nu au experiență în rezolvarea unor probleme de infrastructură. Directorul CNADNR a subliniat faptul că problemele lotului 3 au fost cauzate, în principal, de nerespectarea proiectului tehnic.
”Nu a fost atinsă cota de fundare stabilită, calitatea materialelor nu a fost cea corectă, calitatea lucrărilor nu a fost bună, iar problema apei freatice nu a fost gestionată corespunzător”, a declarat Homor.
Contractul dintre CNADNR și grupul italian Impregilo, care a devenit ulterior Salini-Impregilo, în vederea construirii celor 22 de kilometri al lotului 3, a fost semnat în 2011 și a fost reziliat în ianuarie 2016. Homor a subliniat faptul că noua soluție tehnică, propusă de firma Road Consulting și avizată marți de CNADNR, va rezolva în timp util problemei apei freatice.
”Soluția tehnică va crește portanța terenului și va scădea nivelul apei freatice, astfel încât vom putea deschide tronsonul în septembrie”, a precizat Homor.
Acesta mai spune că nu se pune problema unor noi exproprieri pentru a putea aplica noua soluție tehnică avizată de CNADNR.
”Circa 10-15% din lucrări se vor desfășura, într-adevăr, pe terenuri care nu sunt expropriate. Este însă vorba de drene care vor trece la o adâncime de patru metri și care nu vor schimba destinația terenurilor respective, așa că nu este nevoie de exproprieri. Discutăm cu proprietarii pentru a obține acordul lor”, a declarat Homor.
Directorul CNADNR a negat existența unor probleme în cazul viaductului Aciliu, aflat la circa doi kilometri de zona scufundată, despre care Crăciun susținea că are fisuri la ambele capete.
În cazul dealului Bucium, aflat lângă viaduct, unde există probleme cu alunecările de teren, Homor susține că acestea s-au consumat deja în mare parte. Acum, terenul alunecă extrem de lent, câțiva milimetri pe an, iar CNADNR monitorizează în permanență zona, potrivit lui Homor. În plus, acesta consideră că eventualele probleme care ar putea apărea în timp vor putea fi rezolvate fără impunerea unor restricții de circulație.
Pe lotul 3 mai există unele probleme cu fisuri apărute atât în apropiere de kilometrul 276, cât și în alte zone, dar acestea pot fi rezolvate până în septembrie, potrivit directorului CNADNR.
Lotul 3 a fost inaugurat în noiembrie 2014, cu două zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidențiale, în prezența premierului Victor Ponta, candidat la alegeri. În septembrie 2015, lotul a fost închis, iar o porțiune de câteva sute de metri a fost demolată, din cauză că au apărut fisuri și denivelări grave pe carosabil. CNADNR a început lucrările de refacere a porțiunii afectate în aprilie 2016.

 

Comentarii

comentarii