Acasă Actualitate Disperarea medicilor de familie din Timiș! CNAS a recunoscut public căderea sistemului...

Disperarea medicilor de familie din Timiș! CNAS a recunoscut public căderea sistemului informatic

361
DISTRIBUIȚI

Căderea repetată a sistemului informatic din rețeaua medicală începând cu sfârșitul lunii iunie, până în 10 iulie, nu numai că i-a dus la disperare pe medicii de familie, dar foarte mulți nu au reușit să își trimită raportările lunare la CNAS.

Prin urmare există riscul ca serviciile medicale prestate pe luna trecută să nu fie plătite, iar ei să fi lucrat pe gratis.

Dr. Elisabeta Spătaru, vicepreședinta Patronatului Medicilor de Familie din Timiș, a explicat joi, 11 iulie 2019:

”Unii medici nu au reușit nici până azi. Lucrăm offline zilnic, deși ne asumăm riscul să nu fim plătiți, dacă CNAS nu dădea un comunicat ca cel de miercuri, 10 iulie.

Oricum noi nu putem lăsa pacienții neconsultați și fără medicamente sau concedii medicale, unde este cazul. De aceea este stresul extrem de mare.

Problema mare este că atunci când lucrăm offline nu putem verifica categoria de asigurat și rămâne riscul să acordăm servicii care apoi să fie imputate medicului”, a declarat dr. Elisabeta Spătaru.

Așadar, CNAS a dat următorul comunicat în 10 iulie 2019.

”Urmare a unor probleme tehnice, care au condus la întreruperi în funcționarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line până la remedierea indisponibilității PIAS.

Pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate sunt aplicabile dispozițiile art. 207-210 din H.G. 140/2018 și ale art. 39 – 42 din H.G. 155/2017:

– serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line în perioada 05 iulie 2019 și până la remedierea PIAS,  vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii iulie 2019.

– serviciile de îngrijiri la domiciliu/paliative la domiciliu acordate off-line în perioada 24 iunie 2019 și până la remedierea PIAS,  vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii iunie/iulie 2019, după caz.

– raportarea lunară a serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale acordate/eliberate în luna iunie 2019, se va efectua în cursul lunii iulie 2019, după remedierea PIAS.

În acest sens, pentru perioada/perioadele în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite Ordin, conform prevederilor legale mai sus menționate, care se publică pe pagină de web a CNAS”.

Dr. Spătaru a spus că acest comunicat este foarte bun și așa trebuie să facă CNAS ori de câte ori cade sistemul informatic. Acest comunicat prelungește termenul de validare până la remedierea problemelor.

Dacă nu ar fi fost comunicatul, rămâneau serviciile neplătite, dacă nu se validau în două zile lucrătoare, de la data efectuării.

Acum nu s-a putut face nici raportarea în termenul din contract, deci nu poți factura, nu primești banii de la CNAS.

Oricum sistemul informatic funcționează din ce în ce mai prost și se va ajunge într-o zi să nu mai meargă deloc. Atunci să vezi….”, a explicat dr. Spătaru, vicepreședinta Patronatului Medicilor de Familie din Timiș, joi 11 iulie 2019.

Comentarii

comentarii