„Este foarte bine ca lumea să clarifice astfel de întrebări”
Elevii de liceu vor fi primii care vor primi şi vor fi întrebaţi cui trebuie să se adreseze pentru anumite probleme. „Pe un eşantion de elevi de liceu vom face cicluri de întrebare-explicare, cicluri anuale, prin multiplicarea acestei informaţii poate ajungem la părinţii lor. Mergem la elevii de liceu, cărora o să le facem, într-o primă fază, o interogare pe un chestionar: care instituţie e cea care îmi poate da o locuinţă, care e cea care îmi poate repara locuinţa, care instituţie poate amenda vecinul? Mulţi nu ştiu astfel de lucruri. Facem un joc interogatoriu la elevii de liceu”, spune Marossy. Se vor da întrebări şi răspunsuri şi privitor la ajutorarea socială a celor care sunt într-o situaţie foarte grea. Cine poate da ajutor de tip social, cine verifică dacă aceste ajutoare se dau în mod corect, unde se decide dacă din fondul guvernamental se acordă ajutoare sociale? Sunt trei instituţii care lucrează pe aceeaşi tematică. „Este foarte bine ca lumea să clarifice astfel de întrebări. Tematica se mai referă la documente personale, acordare teren agricol, tulburare de posesie, activităţile în spaţiul public şi altele. Este un chestionar pe care l-am stabilit cu colegii de la Facultatea de Sociologie. Noi vom da tematica. Ei vor face aceste întrebări, iar apoi, prin colaborare cu Inspectoratul Şcolar Judeţean, vom merge la şcolile pe care sociologii le consideră reprezentative”, spune subprefectul. După ce vor fi completate aceste chestionare, analiza răspunsurilor va fi făcută tot de specialiştii de la universitate. După ce se va încheia evaluarea sociologică, în aceleaşi şcoli se va merge în clase paralele faţă de cei care au fost întrebaţi, pentru a clarifica tematica. Programul este unul naţional şi se derulează prin Unitatea Centrală de Reformă a Administraţiei.
Comentarii
comentarii