Acasă Economic Fără subvenţii pentru creşterea porcilor, Smithfield a trecut pe pierdere

Fără subvenţii pentru creşterea porcilor, Smithfield a trecut pe pierdere

DISTRIBUIȚI

Vânzările grupului american Smithfield în România au scăzut cu 3% în cel de al doilea trimestrul al anului, primul al anului fiscal 2010-2011, la 46,6 milioane de dolari, iar rezultatul cifrei de afaceri s-a constituit într-o pierdere de 200.000 de dolari. În aceeaşi perioadă a anului trecut, Smithfield a avut vânzări de 48,2 milioane de dolari în România şi un profit operaţional de 7,3 milioane de dolari. Conform unui raport al companiei, Smithfield a înregistrat o scădere de 7,8 milioane de dolari a sumelor acordate de Guvern pentru creşterea porcilor din cauza expirării programului de subvenţii în a doua jumătate a anului fiscal 2009-2010. Fermele Smithfield din România au avut performanţe bune în anul fiscal 2009-2010 şi anticipează o contribuţie netă pozitivă a cifrei de afaceri în perioada de raportare 2010-2011. „Creşterile anticipate de producţie şi productivitate compensează pentru pierderea subvenţiilor”, se spune în raportul companiei. Volumul vânzărilor Smithfield în Romania a crescut cu 11% în cel de al doilea trimestru faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, dar preţul mediu pe unitate vândută a scăzut cu 12%. Grupul american Smithfield Foods a înregistrat un profit de 76,3 milioane de dolari în primul trimestru al anului fiscal 2010-2011, comparativ cu o pierdere de 107,7 milioane de dolari în perioada similară a anului fiscal anterior. Vânzările au crescut în aceeaşi perioadă cu 7,4%, la 2,9 miliarde de dolari. Smithfield a intrat pe piaţa românească în 2004, când a achiziţionat firmele Agrotorvis şi Comtim Grup. Compania a preluat ulterior 50% din capitalul firmei de distribuţie a produselor alimentare Agroalim Distribution Bucureşti, precum şi un pachet de 50% la depozitul Frigorifer din Tulcea.
 

Comentarii

comentarii