Având viziunea de a deveni un jucător important în domeniul energiei curate, infrastructurii critice și serviciilor în Europa de Sud-Est, Grupul PPC a prezentat la Londra planul său strategic pentru perioada 2024-2026. Planul se bazează pe o creștere financiară robustă, investiții profitabile în Grecia și în țările din Grup, valorificarea oportunităților tranziției verzi, o abordare centrată pe client, tehnologie și parteneriate.
Bazându-se pe fundația solidă construită în ultimii ani, în pofida crizelor consecutive și a unui mediu extern volatil, Grupul PPC continuă planul său de transformare, cu obiective ambițioase pentru următorii trei ani.
Pentru perioada 2024-2026, Grupul PPC își propune:
- Creșterea capacității instalate cu un ritm de 18% anual, reconfirmându-și totodată intenția de a renunța la toate unitățile pe bază de cărbune până în 2026.
- Majorarea capacității instalate din surse regenerabile la peste 2/3 din capacitatea totală instalată la nivelul anului 2026, față de 43% în prezent, concomitent cu investiții în stocarea de energie. Prin aceste investiții, Grupul PPC își propune să ajungă la un nivel de 8,9 GW de capacități de producție din surse regenerabile până în 2026.
- Realizarea unor investiții totale de 9 miliarde de euro în următorii trei ani, în principal în surse regenerabile de energie, modernizarea rețelelor și activități noi, în urcare cu 130% față de perioada 2021-2023, proiectele urmând să fie finanțate în principal prin fluxurile de numerar operațional ale Grupului și într-o măsură mai mică din credite, din care 80% au fost deja angajate.
- Extinderea în Europa de Sud-Est, valorificând oportunitățile de creare de valoare prin legăturile între țări, în cadrul coridorului energetic creat de Grup.
- Intrarea pe noi piețe relevante, cum ar fi rețelele de fibră optică și dezvoltarea în continuare a noilor activități care au fost deja inițiate, cum ar fi domeniul mobilității electrice.
- Angajamentul față de creșterea sustenabilă prin reducerea cu 74% a emisiilor de CO2 [din categoriile Scope 1, 2, 3 (cat. 3)] precum și prin reducerea emisiilor Scope 3 cu 42% în 2030 (față de anul de referință 2021 ), precum și atingerea țintei Net Zero până în 2040.
- Obținerea unei creșteri anuale a EBITDA de 15% în următorii trei ani. Ținta de EBITDA de 1,5 miliarde de euro stabilită în planul strategic anterior a fost atinsă cu doi ani în avans. EBITDA Grupului este de așteptat să ajungă la 2,3 miliarde de euro în 2026 (cu 35% mai mult față de ținta de 1,7 miliarde de euro stabilită anterior pentru 2026). Pentru 2030, Grupul își propune să atingă un nivel al EBITDA de 3 miliarde de euro.
- Raportul datorii nete/EBITDA este estimat la 3,3x, sub pragul maxim stabilit de conducere, în pofida investițiilor semnificative.
- Restabilirea politicii de dividende după aproape 10 ani, cu distribuirea dividendelor în fiecare an, începând cu o rată de 35% din profitul net, ce urmează să crească până la 55%.
Președintele și CEO-ul Grupului PPC, domnul Georgios Stassis, a remarcat: “Noul Grup PPC pe care în construim este internațional, robust, centrat pe client și modern pentru a crea valoare în mod sustenabil pentru toate părțile interesate. Perioada 2024-2026 va fi una de investiții de 9 miliarde de euro, creând valoare pentru Grup și valoare adăugată pentru clienți, acționari, angajați și mediu în toate țările în care activăm. Cu noul nostru plan de afaceri, Grupul PPC este poziționat strategic în domeniul tranziției verzi. Infrastructura verde și instrumentele pe care le creăm vor permite clienților noștri să profite de beneficiile viitorului energiei curate și de posibilitățile sale în noua eră a electrificării. Urmărim continuu să fim prima alegere a clienților noștri, nu din obișnuința acestora, ci pentru calitatea de a fi cea mai modernă, ecologică și prietenoasă cu clienții companie din întreaga regiune. Suntem cea mai importantă companie de energie curată din Europa de Sud-Est, cu un rol de lider într-un mediu energetic internațional foarte competitiv. Construim pe bazele succesului din ultimii ani și a renașterii companiei. Ne propunem să creștem în mod responsabil și cu prudență la nivel financiar, pentru a ne asigura că Grupul PPC își va îndeplini în mod eficient rolul esențial în toate țările în care operează.”