Acasă Cultura În februarie, șapte mari spectacole la Teatrul German Timișoara pe care nu...

În februarie, șapte mari spectacole la Teatrul German Timișoara pe care nu trebuie să le pierdeți

498
DISTRIBUIȚI

Teatrul German de Stat Timișoara a fixat programul spectacolelor pentru luna februarie 2020. Este vorba de șapte reprezentanții de mare impact, care nu trebuie să le pierdeți.

Primul spectacol este Albă ca Zăpada/Schneewittchen și va avea loc chiar în prima zi a lunii, în data de 1 februarie, de la ora 18, dar și în 25 februarie.

Regie: Simona Vintila • Asistență de regie: Dana Torok • Decor: Zsolt Fehérvári (a.G) • Costume: Ioana Popescu • Coregrafie: Hellene Ganser (a.G) • Muzică originală: Ilie Stepan (a.G) • Video: Cristian Ienciu • Machiaj: Bojita Ilici • Regie tehnică: Stanescu Costinel

Cu: Boris Gaza, Simona Vintila, Dana Torok, Dana Borteanu, Franz Kattesch, Rareş Hontzu, Radu Brănici, Isa Berger, Török Silvia, Tatiana Sessler Toami, Isolde Cobet, Oana Vidoni, Harald Weisz, Olga Török, Aljoscha Cobeț, Alexandra Nedel (a.G), Vernica Sergiu (a.G), Anastasia Drăgoi (a.G), Oana Telvian (a.G), Oschanitzky Sabine (a.G)

Se ia o regină vanitoasă şi i se acordă puteri magice. I se dă o oglindă fermecată ca sfetnic şi cea mai frumoasă fată din ţară ca fiică vitregă. Se aleg şapte pitici hazlii şi se trimit trei animăluţe drăguţe să îi arate Albei ca Zăpada drumul spre căsuţa piticilor din pădure.

Se întărâtă regina, transformată în Baba Cloanţa să otrăvească un măr şi să i-l ofere fetei în dar. Se frământă toate aceste ingrediente la un loc şi se scufundă în multă culoare şi în muzică atrăgătoare.

Se adaugă un vârf de cuţit de umor şi se cheamă şi prinţul salvator pentru a savura în final, cu mic şi mare, “Albă ca Zăpada şi cei şapte pitici”, cel mai îndrăgit basm al tuturor timpurilor la teatru.

Al doilea spectacol mare este În umbra uitării/Im Schatten des Vergessens, în 6 februarie, de la ora 19.30.

Regia: Simona Vintila • Asistență de regie: Harald Weisz • Scenografia: Ioana Popescu• Muzică originală: Ilie Stepan • Design Video: Cristian Ienciu

Cu: Simona Vintila, Franz Kattesch, Isa Berger, Rareş Hontzu, Radu Brănici, Dana Borteanu, Aurel Dragalina (a.G).

În umbra uitării este o piesă despre dezvăluiri dureroase, despre dragoste și suferință, boală și declin, apartenență și dezrădăcinare, dorință și neputință și despre impactul pe care îl produce o boală neiertătoare, Alzheimer, în viața unei familii moderne.

Textul însăilează povestea de viață a soțului aflat mai tot timpul în delegații de serviciu, a fiicei plecată la studii în străinătate, și a mamei, personajul principal, rămasă singură, ce devine din ce în ce mai copleșită de treburi și de stresul cotidian, inerent societății moderne.

În spațiile rămase goale ale aceastei relații își face apariția, personificată, chiar boala, al cărei destin este de a externaliza drama familiei destrămate, rotunjind calitatea contemporană a acestei menajerii de sticlă. Caracterul autobiografic îi conferă o tușă sinceră, inechivocă, a ravagiilor pe care boala Alzheimer le provoacă în rândul suferinzilor de această afecțiune, cât și în rândul aparținătorilor acestora.

Jurnal de România. Timișoara/Tagebuch Rumänien. Temeswar este al treilea spectacol.

Regia: Carmen Lidia Vidu (a.G) • Dramaturgie: Andrea Wolfer • Asistență de regie: Oana Vidoni • Asistență de scenografie: Ioana Popescu • Montaj foto-video: Cristina Baciu (a.G), Ovidiu Zimcea (a.G)

Cu: Ida Jarcsek-Gaza, Tatiana Sessler-Toami, Dana Torok, Ioana Iacob, Olga Diana Török și Török Silvia

„Jurnal de România. Timișoara” este un proiect multidisciplinar, ce reunește filmul, fotografia și teatrul, și își propune să fie, printr-o serie de confesiuni necenzurate și nemijlocite, o oglindă sinceră a relațiilor interumane, influențate decisiv de mediul urban, dar și un îndemn la implicare socială și comunitară.

Arhitectura spectacolului este determinată de biografia actorilor, al căror rol este acela de a desluși și de a cartografia căile prin care părinții, prietenii, necunoscuții, dar și orașul, prin cartierele, locuitorii, artiștii și prin administrația locală, ne modelează și ne transformă – de la nostalgia primelor amintiri și până la realitatea imediată.

Mărturisirile sunt întemeiate aproape exclusiv pe experiențele de viață ale actrițelor, fie că vorbim despre momente de fericire sau durere, despre succes sau eșec, despre traume și depresie, despre înstrăinare și regăsire.

Prostia omenească/Die menschliche Dummheit după Ion Creangă va avea loc, în 12 februarie, de la ora 12.00.


Regia: Simona Vintila • Asistență de regie: Rareş Hontzu • Decorul și costumele: Zsolt Fehervary (a.G) • Video: Cristian Ienciu • Muzică originală: Alex Halka Turcin (a.G)

Cu: Dana Borteanu, Dana Torok, Isa Berger, Tatiana Sessler Toami, Simona Vintila, Harald Weisz, Radu Brănici, Richard Hladik

De câte feluri e prostia? Cum se exprimă ea și cum trebuie întâmpinată? Și, mai ales, ce ne facem cu drobul de sare? Iată câteva din întrebările la care spectacolul „Prostia omenească”, în regia Simonei Vintilă, încearcă să găsească răspunsuri.

Inspirat din povestea lui Ion Creangă și dedicat copiilor, textul, reinterpretat în limbaj modern, spune povestea unor elevi care pun în scenă, potrivit propriei lor înțelegeri, prin joc și joacă, faimoasele întâlniri ale călătorului plecat din satul natal, care se lovește pe drum de proști mai mari decât cei de care fugise.

Un spectacol încântător, amuzant, sincer, completat de compoziții muzicale originale și întregit de încurajarea finală: „Prostia e omenească și poate fi corectată!”

Hänsel şi Gretel/Hänsel und Gretel – în 17 februarie, de la ora 11.00- după Fraţii Grimm

Versiunea scenică şi regia : Simona Vintila • Scenografie: Ioana Smara Popescu • Muzica: Ilie Stepan • Dramaturgia: Valerie Seufert • Coregrafia: Iancu Liana

Cu: Richard Hladik, Isa Berger, Franz Kattesch, Isolde Cobet, Tatiana Sessler, Dana Borteanu, Oana Vidoni, Costiug-Cobet Vlad-Alexei.

Cine nu cunoaşte renumitul basm al Fraţilor Grimm? Foametea îi determină pe tăietorul de lemne şi soţia sa să îi ducă pe cei doi copii în pădure şi să-i lase acolo. Acolo copiii sunt prinşi de o vrăjitoare care ar vrea să-i mănânce.

Există totuşi o scăpare, cei doi fiind ajutaţi de un povestitor şi de doi spiriduşi prietenoşi. Dar dacă şi cum reuşesc aceştia să se elibereze, şi ce se întâmplă cu vrăjitoarea, rămâne de văzut!

Europa, în 21 februarie de la ora 19.30 – după un text de David Greig

Regia: Alexandru Mihaescu (a.G). Scenografie: Ioana Popescu • Light design: Lucian Moga (a.G) • Sound design: Uțu Pascu (a.G), Machiaj: Bojita Ilici• Regie tehnică: Radu Muj • Asistență de regie: Oana Vidoni

Cu: Franz Kattesch, Ioana Iacob, Török Silvia, Rareş Hontzu, Harald Weisz, Dana Torok, Radu Brănici, Richard Hladik

Acțiunea spectacolului se petrece într-o gară situată într-un mic oraș de graniță din Europa de Est.

Cu ultimul tren ce oprește înainte ca gara să se închidă din cauza faptului că a devenit inutilă, ajung în oraș Morocco, un mic traficant de produse de lux, alături de doi refugiați – Sava și Katia – în căutare de adăpost și de siguranță.

Adele, o localnică angajată a gării, fascinată de libertatea refugiaților, și-ar dori să exploreze lumea la fel ca ei. O poveste de dragoste prinde contur, iar textul dramatic se construiește pe tragedia lipsei de orizont și a dorințelor neîmplinite, dar și pe dezvăluirea stereotipurilor legate de imaginea refugiatului.

David Greig tratează tema complexă a granițelor fluide și a identităților schimbătoare, conferind o calitate dramatică deosebit de convingătoare puternicului simbol reprezentat de stația goală și de trenurile care trec în viteză prin ea.

Europa înfățișează oameni aflați mereu, fizic și emoțional, în mișcare, unii dintre ei dureros ancorați în certitudinile trecutului, alții străduindu-se să pornească spre noi destinații. Europa este o piesă ce abordează teme universale și în același timp străbătută de accente intime.

Spectacolele sunt traduse în limba română.


Comentarii

comentarii