Acasă Actualitate Încep licitaţiile pentru reabilitarea termică a blocurilor

Încep licitaţiile pentru reabilitarea termică a blocurilor

DISTRIBUIȚI
altJoi, 27 august, în Sala de Consiliu a primăriei, va avea loc o întâlnire cu reprezentanţii celor 72 de asociaţii de locatari implicate în proiect
 
După ce, în urmă cu două săptămâni, guvernul aproba alocarea fondurilor necesare reabilitării termice a blocurilor din Timişoara înscrise în programul naţional, etapele următoare sunt accelerate de municipalitate. Asta pentru ca lucrările la cele 72 de blocuri rămase în program să poată începe înainte de venirea iernii. Astfel, a început procedura de înregistrare a licitaţiei publice pentru atribuirea contractelor de execuţie pentru reabilitarea termică a celor 72 de blocuri din Timişoara. 

“De marţi, 25 august 2009, întreaga documentaţie pentru procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică se va afişa în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Perioada cuprinsă între data publicării pe SEAP şi data efectivă a licitaţiei este de 10 zile, drept pentru care deschiderea ofertelor va avea loc începând cu data de 3 septembrie 2009”, spune Sorin Grindeanu, viceprimarul Timişoarei. 
Reabilitează 72 de blocuri cu bani pentru 40
Reabilitarea termică a blocurilor se realizează din fonduri asigurate de guvern (50%), municipalitate (30%) şi asociaţiile de locatari/proprietari (20%). Conform devizelor estimative stabilite iniţial, guvernul ar fi trebuit să aloce în jur de 20 de milioane de lei pentru a acoperi contribuţia de 50% la lucrările de reabilitare. Banii puşi la dispoziţie de la centru pentru Timişoara sunt 13.701.601 lei, reprezentând credite de angajament (limita maximă în care se pot contracta lucrări), din care credite bugetare 4.824.813 lei (limita maximă în care se pot efectua plăţi). Cu toate că banii ar fi ajuns, teoretic, pentru realizarea lucrărilor la doar 40 de blocuri, municipalitatea a decis demararea procedurilor pentru toate cele 72, bazându-se pe faptul că, în urma licitaţiilor, preţul de execuţie va scădea semnificativ, astfel că suma va fi suficientă pentru ducerea la bun sfârşit a lucrărilor la toate condominiile implicate. Astfel, se merge pe ideea că dacă vor participa la licitaţii mai multe societăţii, preţul de execuţie se duce cât mai jos. “Dorim să asigurăm accesul la procedurile de licitaţie a cât mai mulţi ofertanţi, fapt pentru care s-au luat o serie de măsuri:  licitaţiile se pot desfăşura atât pentru fiecare lot de blocuri de locuinţe, cât şi pentru fiecare imobil, în parte; am recomandat ca operatorul economic care urmează să execute lucrările licitate să aibă experienţă similară, dovedită printr-un un contract de execuţie în domeniul construcţii civile; cifra de afaceri medie pe ultimii trei ani trebuie să fie egală cu 1,8% din valoarea estimată a contractelor de achiziţie publică; existenţa unui minim de dotări tehnice specifice, pentru fiecare obiectiv de investiţie în parte”, spune Sorin Grindeanu. Criteriul aplicat pentru atribuirea contractului de execuţie a lucrărilor de intervenţie este: oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, ponderea factorilor de evaluare fiind: 60% pentru preţul ofertei şi 40% pentru durata de execuţie a lucrărilor. O pondere semnificativă are durata execuţiei, însă nu se va face rabat de la calitate, conform spuselor viceprimarului Grindeanu. 
Întâlnire cu asociaţiile de proprietari implicate
Cerinţele de calitate şi de garanţie a lucrărilor de intervenţie vor fi asigurate, spun edilii, deoarece au fost impuse următoarelor condiţii: agremente tehnice pentru sistemele de termoizolaţie şi pentru sistemele de tâmplărie PVC şi geamuri izolante; garanţia de bună execuţie a lucrărilor va fi de 3 ani de la recepţia lucrărilor; garanţia acordată sistemului de termoizolaţie va fi de minim 5 ani, a sistemului de tâmplărie PVC şi geamuri izolante minim 10 ani, iar pentru feronerie minim 10 ani sau 15.000 de cicluri deschis/închis. De asemenea, materialele care vor fi folosite la fiecare lucrare vor fi de bună calitate, omologate la standarde superioare. În plus, Grindeanu susţine că se doreşte ca întreaga procedură să fie cât se poate de transparentă. “Fiind parteneri în acest demers cu asociaţiile de proprietari, facem apel la toţi cei implicaţi să urmărim împreună licitaţiile, achiziţionarea de materiale şi lucrările efective. Pentru punerea la punct a detaliilor şi desemnarea reprezentanţilor asociaţiilor de proprietari în comisiile de recepţie, Primăria Timişoara va organiza o întâlnire cu reprezentanţii celor 72 de asociaţii pentru care vor începe lucrările de reabilitare termică a blocurilor”, spune acelaşi Grindeanu. Întâlnirea va avea loc joi, 27 august 2009, de la ora 16, în Sala de Consiliu a Primărei Timişoara. 
 

Comentarii

comentarii