Acasă Economic Iniţiativă parlamentară pentru Gara de Nord din Timişoara

Iniţiativă parlamentară pentru Gara de Nord din Timişoara

492
DISTRIBUIȚI

gara de nordLucrările ar putea fi reluate la toamnă şi vor dura un an

La patru ani, de la încheierea contractului cu Poldmir Construction Ltd. din Israel, renovarea Gării de Nord din Timişoara se află în continuare întro stare deplorabilă. Compania Naţională de Căi Ferate CFR a contractat un credit extern în valoare de 24 milioane de euro de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru modernizarea a cinci mari staţii de cale ferată din România: Constanţa, Iaşi, Cluj, Timişoara şi Craiova, precum şi pentru servicii legate de supervizarea lucrărilor die partea Federaţiei Internaţionale a Inginerilor Consultaţi (FIDIC). Ca urmare a acestei situaţii, deputatul minorităţii germane die România – FDGR, Ovidiu Ganţ, s-a adresat Ministerului Transportului şi Infrastructurii.
La mijlocul acestei săptămâni, ministerul de resort a trimis următorul răspuns deputatului Ganţ: „În urma licitaţiei internaţionale cu precalificare a fost încheiat la data de 7 iunie 2005 un contract între Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” şi Poldmir Construction la data de 7 iunie 2005 în vederea realizării proiectului de Modernizare activităţi comerciale şi reducere costuri de întreţinere în staţia de cale ferată Timişoara. Deşi consultantul FIDIC, angajat pentru supervizarea lucrărilor, a transmis notificări contractorului, acesta a omis în mod repetat să se achite de obligaţiile contractuale, după cum urmează: devieri semnificative de la programul de lucru (60 %), devieri de la specificaţiile tehnice şi de la cerinţele contractuale, refuzul de a urma instrucţiunile pentru remedierea lucrărilor defectuoase. Având în vedere recomandările inginerului FIDIC, în anul 2008, CA al CNCF CFR SA a aprobat rezilierea contractului cu Poldmir Construction Ltd în conformitate cu clauza 63 FIDIC. Prin această hotărâre s-a aprobat de asemenea şi continuarea executării lucrărilor rămase neterminate, în conformitate cu procedurile finanţatorului extern. În acest moment CNCF CFR SA şi Poldmir se află în arbitraj la Curtea Internaţională de Arbitraj de pe lângă Camera Internaţională de Comerţ de la Paris. In paralel s-a demarat, prin intermediul consultanţei, procedura de elaborare a documentaţiei de licitaţie pentru lucrările rămase neexecutate în vederea lansării licitaţiei conform procedurilor băncii finanţatoare pentru finalizarea lucrărilor rămase de executat la staţia Timişoara. Durata lucrărilor rămase de executat este estimată de 1 an. Lucrările se estimează a fi demarate în trimestrul III al anului 2009.”
Deputatul Ovidiu Ganţ se declară sceptic în ceea ce priveşte noul termen dat de minister pentru realizarea obiectivelor contractuale. “Pe de altă parte, aceasta este o nouă dovadă că proiectele regionale, coordonate de la Bucureşti sunt de obicei sortite eşecului. In acest sens sper că proiectele de descentralizare ale actualului guvern se vor pune în practică”, a declarat parlamentarul.

Comentarii

comentarii