Acasă Administraţie Nicolae Robu: ”Cum stau lucrurile cu sensul giratoriu suspendat?” – ...

Nicolae Robu: ”Cum stau lucrurile cu sensul giratoriu suspendat?” – VIDEO

DISTRIBUIȚI

18268629 1499367576774438 5472514218013362620 nDupă ce doi consilieri PSD au făcut lumină privind girația supraterană din zona străzii Baader, primarul Nicolae Robu vine cu propria variantă a proiectului, aflat doar în faza licitație pentru realizarea studiului de fezabilitate.

Iată declarația primarului:

”1. Primăria Timișoara are un amplu portofoliu de proiecte pentru modernizarea infrastructurii de mobilitate.
2. Principalele priorități sunt mai buna funcționalizare a intersecțiilor căii ferate cu arterele rutiere, lărgirea podurilor peste Bega cu 2 benzi, la 4 benzi și construirea de noi poduri.
3. În privința intersecțiilor căii ferate cu arterele rutiere, Primăria colaborează și își coordonează, cum este și firesc, proiectele cu CFR.
4. CFR are un proiect cu finanțare europeană pentru modernizarea căii ferate pe raza municipiului Timișoara, proiect în cadrul căruia poate prelua și modernizarea unor intersecții ale căii ferate cu arterele rutiere, desigur, în limita fondurilor disponibile.
5. În cadrul discuțiilor purtate cu proiectanții și reprezentanții CFR, am convenit următoarele:
A. Primăria:
-lărgește subpasajele Jiul și Popa Șapcă
-realizează două pasaje noi:
• unul subteran în zona Solventul
• unul suprateran în zona Behela
(Estul Extrem al orașului)
B. CFR:
-realizează trei pasaje noi:
• un pasaj suprateran în zona de Vest Extrem, la confluența dintre Calea Ferată, str. Radude la Afumați, str. Comoarei și str. Liliacului
• un pasaj suprateran în zona de Est, la intersecția dintre Calea Ferată și str. Gheorghe Adam
• un pasaj suprateran la intersecția dintre Calea Ferată și str. Baader, cuprinzând un sens giratoriu suspendat – după modelul din poza atașată (fotografia reprezintă primul sens giratoriu suspendat din Romania, din județul Prahova, pe DN 1B, în zona de nord a orașului Ploiești, la intersecția spre Păulești, n.r.) –, cu patru rampe de câte 230 m incidente la el, și anume: una pornind de pe str. Baader, una pornind de pe str. Divizia 9 Cavalerie, una pornind de pe viitorul inel 2, ce se va realiza pe proprietatea TIMCON și una pornind de pe str. Demetriade
6. Am convenit, de asemenea, ca, în cazul în care proiectul cu finanțare europeană al CFR nu va avea bani suficienți pentru a fi posibilă realizarea acestor trei pasaje în cadrul lui, unul, două sau, la nevoie, chiar toate trei, să fie asumate de către Primărie, în afara proiectului european, bineînțeles, dar să nu abdicăm de la conceptul general pe care noi, Primăria și CFR, l-am convenit ca fiind optim pentru Timișoara
7. Am luat în discuție și ideea ca liniile de cale ferată să fie puse pe estacadă, între Gara de Nord și zona Behela. Evident, această idee ar avea o serie de avantaje în raport cu soluția actuală cu liniile postate pe movilă de pământ, dar, cel mai probabil, fondurile pe care are șanse să le acceadă CFR nu vor fi suficiente pentru ca o asemenea idee să fie pusă în operă.
Așa stau lucrurile, stimați timișoreni! Tot ce v-am prezentat este în strict acord cu realitățile! Așa cum am făcut pasajul Michelangelo, cum voi face până la finele acestui an pasajele Jiul și Popa Șapcă în noul lor format, cum am făcut centrul istoric, malurile Begăi și atâtea și atâtea altele, așa voi face, respectiv voi face să se facă de către parteneri –în speță: CFR- cele de mai sus și multe, multe alte lucruri, cum ar fi noi poduri peste Bega și o nouă sală polivalentă în Timișoara și pentru Timișoara! ÎMPREUNĂ, VOM REUȘI, ÎMPREUNĂ, VOM RĂZBI ÎN LUPTA CU BOICOTORII TIMIȘOAREI, LIDERII PSD! Cer și membrilor simpli și simpatizanților PSD de bună credință, pe care eu îi respect, să ne fie alături și să-i taxeze pe liderii nedemni de ei, care prin atitudinile lor politicianiste fac atâta rău Timișoarei! Când e vorba de administrație, noi ar trebui să facem cu toții echipă, nu să ne punem piedici unii altora!”

 

Joi, Mihai Ritivoiu, consilier județean PSD Timiș spunea: „Ceea ce s-a declarat din partea primăriei este halucinant. Acest proiect nu este al Primăriei Timișoara, ci al Guvernului României, al Ministerului Transportului, mai precis, al CFR. E un proiect făcut pe fonduri europene și care presupune reabilitarea tronsonului de cale ferată Arad-Timișoara-Lugoj-Caransebeș și lărgirea lui, prin dublarea liniilor de cale ferată. Trenurile vor putea circula pe tronson cu viteze de până la 160 de km pe oră. În acest moment există o licitație pentru un studiu de fezabilitate. Acesta este un proiect pe fonduri UE și nu pe banii Primăriei Timișoara care nu poate fi deblocat și urgentat decât cu colaborarea tuturor părților –autorități locale, județene, proiectanți și guvern. Este prematur să lansezi idei, pentru că soluțiile spre final se pot schimba, orice idee asumată pompieristic de maniera girației supraterane creează dificultăți în a implementa acest proiect. Primăria Timișoara nu are nicio contribuție și nu poate participa financiar”.

Comentarii

comentarii