Acasă Eveniment O nouă lovitură dată Timişoarei: Centrul de Electrificare din Gara de Nord...

O nouă lovitură dată Timişoarei: Centrul de Electrificare din Gara de Nord se mută la Arad

DISTRIBUIȚI

o noua lovitura -foto ing. cristian balan sindicat CET electrificare DSCF4721“Totul se mută la Arad. Oare de ce? Coincidenţă? Tehnic? Nu, ci bătaie de joc PDL-istă”, susţin sindicaliştii

După ce cu greu s-a reuşit salvarea sediului Finanţelor Publice din Timişoara, când era pe punctul de a fi mutat la Deva, acum, capitala Banatului este pe cale să mai primească o lovitură. Centrul de Electrificare Timişoara (CET) Gara de Nord, din cadrul Electrificare CFR, urmează a fi desfiinţat, în favoarea celui din Arad.

 

O situaţie ciudată

Mai mult, 60 de angajaţi vor fi trimişi în şomaj, iar restul vor fi împrăştiaţi la secţiile din Arad şi Caransebeş. Situaţia este cu atât mai ciudată cu cât în alte sucursale mult mai mici sunt disponibilizaţi mult mai puţini angajaţi: Constanţa – unu, Galaţi – 6 sau Cluj – 5. Inginerul Cristian Bălan, preşedintele de sindicat, a declarat că la mijloc sunt interesele obscure ale unor persoane sus-puse din Bucureşti, iar autorităţile din Timiş par neputincioase. “Nu ştim de ce, dar cei de la Bucureşti au ceva cu Timişoara şi vor să ne dea  în cap. Vor să înfiinţeze două laboratoare, care nu au ce să facă şi nu au niciun rost”, a declarat ing. Bălan. Unul dintre argumentele desfiinţării centrului din Timişoara este faptul că are cele mai mari pierderi. Bălan susţine că, de fapt, Caransebeşul are cele mai mari pierderi.

181 de concedieri la nivel naţional

“Centrul de Electrificare Timişoara este singurul centru din ţară care se desfiinţează, în cadrul actualei propuneri de organizare. Prin propunerea înaintată, mărirea volumului de instalaţii a actualelor centre din Arad şi Caransebeş poate duce la gestionarea ineficientă în cazul apariţiei unor situaţii limită. Ţinând cont de larga răspândire geografică şi volumul mare al instalaţiilor, numărul redus de personal şi luând în considerare necesitatea asigurării intervenţiei operative în caz de avarii sau deranjamente, nu se poate pune problema desfiinţării Centrului de Electrificare Timişoara”, susţine ing. Bălan. Conform Notificării SC Electrificare CFR, la nivelul întregii societăţi vor fi disponibilizaţi 181 de salariaţi, până în octombrie 2013. De aceea, sindicatele trebuie să propună administraţiei măsuri în vederea evitării concedierilor.

Oare de ce?

CET (Secţia IFTE Timisoara) a fost înfiinţat în anul 1976, ca o necesitate a gestionării instalaţiilor de electrificare date în funcţie în acea perioadă, fiind printre primele din ţară. În anul 2004, s-a înfiinţat în compania CFR filiala SC Electrificare CFR cu Sucursala Timişoara, care cuprindea CET, Centrul de Electrificare Caransebeş, Centrul de Electrificare Deva. Tot în anul 2004, ca urmare a analizei capacităţii de coordonare a activităţii de întreţinere, exploatare şi intervenţie în caz de deranjamente de către conducerea secţiei, s-a concluzionat la nivel central – Direcţia Instalaţii Bucureşti – că este imperios necesară împărţirea CET în cele două centre de electrificare CET şi Centrul de Electrificare Arad. Astfel, începând cu anul 2004, s-a înfiinţat un nou centru la Arad, desprins din CET. Decizia şi-a dovedit pe deplin viabilitatea pe parcursul anilor datorită volumului mare de lucru. “Surprinzător este că, în anul 2013, s-a propus la conducerea Filialei SC Electrificare CFR SA desfiinţarea CET, astfel ajungând ca o mână de PDL-işti să lase Gara de Nord Timişoara fără CET, fără nicio justificare tehnică. Bine, explicaţii găsesc ei – Coridorul IV etc. Totul se mută la Arad. Oare de ce? Coincidenţă? Tehnic? Nu, ci bătaie de joc PDL-istă”, susţin sindicaliştii.

Comentarii

comentarii