Acasă Actualitate Organizaţia Salvaţi Copiii atenţionează: „22% dintre copii au primit mesaje cu caracter...

Organizaţia Salvaţi Copiii atenţionează: „22% dintre copii au primit mesaje cu caracter sexual pe internet!”

DISTRIBUIȚI

Conform unui studiu al Organizaţiei Salvaţi Copiii, lansat marţi 10 februarie, cu prilejul Zilei internaţionale a siguranţei pe internet, 22% dintre copii afirmă că au văzut sau primit mesaje cu caracter sexual, pe net.
Mai grav, 42% dintre aceştia spun că li s-a trimis personal un mesaj sau o imagine cu conţinut explicit, 8% că li s-a cerut să vorbească despre acte sexuale şi 5% că li s-a solicitat o fotografie sau o înregistrare video în care să îşi arate părţile intime. Datele colectate au relevat faptul că aproximativ 45% dintre copii afirmă ca au fost afectaţi emoţional sau jigniţi în ultimul an în spaţiul virtual.
Comparativ cu datele obţinute prin studiul asemănător, desfăşurat de Salvaţi Copiii în urmă cu doi ani, s-a constatat că bullying-ul în mediul offline a rămas relativ constant, însă cyberbullying-ul a crescut cu aproximativ 13 procente. Varianta online a studiului poate fi regăsită la adresa www.sigur.info.
“Ne îngrijorează creşterea procentului copiilor care declară că au fost hărţuiţi în mediul online precum şi creşterea procentului copiilor care afirmă că au avut o experienţă neplăcută ca urmare a unei întâlniri cu o persoană cunoscută online. Din această perspectivă, integrarea Internetului şi tehnologiei în mediul şcolar trebuie privită cu responsabilitate, luând în considerare educarea copiilor, dar şi pregătirea cadrelor didactice cu privire la situaţiile cu potenţial periculos sau riscante la care elevii pot fi expuşi prin utilizarea extinsă a Internetului. Ghidul Şcolar privind utilizarea în siguranţă a Internetului devine o resursă complementară manualelor digitale şi tabletelor“, a declarat Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv, Salvaţi Copiii România.
Rezultatele studiului au reprezentat punctul de plecare al discuţiilor care au avut loc sub umbrela Soluţii digitale la probleme actuale. Panelul cu tema “Resursele digitale în procesul educaţional. Dezbaterea a avut ca scop definirea unei metodologii adecvate pentru integrarea în programa școlară, precum și în politicile publice din domeniul educațional, a modalităților de predare a  siguranței elevilor pe Internet, precum și a utilizării noilor tehnologii la școală. Documentul va constitui un punct de plecare important în dezbaterile ulterioare atât din cadrul societății civile, cât și din sectorul guvernamental pe marginea problematicii digitalizării educației din România.

Comentarii

comentarii