Acasă Actualitate Pasajul de la Solventul intră în licitaţia de execuţie, la începutul lui...

Pasajul de la Solventul intră în licitaţia de execuţie, la începutul lui 2017

DISTRIBUIȚI

pasaj solventulO nouă zonă din Timişoara se va dezvolta economic şi imobiliar, după ce se va construi pasajul din preajma fostului comfinat Solventul, dar şi un pod peste Bega, tot acolo.
Cel mai mare pasaj cu adevărat subteran din Timişoara se va contrui în zona Solventul, stadiul proiectului fiind în faza de deschidere a liniei de licitaţie pentru angajarea firmei executoare, la începutul lui 2017.
Va fi un proiect grandios, care va face legătura între partea de nord a oraşului cu partea de sud, va avea peste 32 de metri lăţime şi va trece pe sub 10 linii de cale ferată.
Licitaţia de proiectare a fost câştigată de o firmă de universitari din Iaşi. „Dăm drumul licitaţiei pentru execuţie. Este un proiect foarte complex, pentru că trecerea subterană pe sub calea ferată se face pe un ecart de peste 32 de metri lăţime”, spune primarul Nicolae Robu.
Costul investiţiei a fost estimat în urmă cu trei ani la aproape 30 de milioane de euro şi pentru că este vorba despre mulţi bani, proiectul va fi realizat din fonduri europene.
„Vom trece pe sub calea ferată în subteran Calea Bogdăneştilor, împreună cu liniile de tramvai, vom avea şi trotuare civilizate şi piste de biciclete până la intersecţia cu strada Gării, care va fi modernizată în cadrul unui alt proiect. Pe strada Gării se va introduce linie de tramvai până în faţa Gării de Nord şi astfel vom racorda partea de nord a oraşului la reţeaua de tramvaie din partea opusă căii ferate de la Solventul, conectând toate zonele din oraş prin liniile de tramvai”, a detaliat Robu.
Edilul mai spune că vor fi câte patru benzi pe sens plus linii dedicate pentru tramvai, dar concepute astfel încât dacă peste ani va trebui ca şi acele linii să devină carosabil, să existe posibilitatea transformărilor.
Primarul a mai anunţat că în zona Solventul se va construi şi un pod peste Bega şi astfel se va putea vorbi despre o reală fluidizare a traficului rutier din Timişoara. Odată construită această „centură” rutieră urbană, cu siguranţă că şi zona aceea va deveni mult mai atractivă imobiliar şi pentru investiţii în afaceri, întrucât va deveni un vad comercial.

Comentarii

comentarii