Acasă Economic Pe autostrada demolată şi refăcută, Sibiu-Orăştie, asfaltul s-ar fi tasat din nou

Pe autostrada demolată şi refăcută, Sibiu-Orăştie, asfaltul s-ar fi tasat din nou

DISTRIBUIȚI

autostrada sibiu orastie cunta saliste 04421500 20482300Asfaltul s-ar fi tasat şi crăpat din nou pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, în zona unde a fost demolată şi reparată în regie proprie, potrivit unui angajat din Compania de Drumuri. Oficialii CNAIR nu au confirmat încă informaţia.
La nici o lună de la redeschiderea traficului, pe lotul 3 din autostrada Sibiu-Orăştie se pare că s-a tasat din nou asfaltul, în zona faimoasei gropi de 200 de metri, ce a fost reparată în regie proprie de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR), potrivit lui Alin Goga, consilier juridic în cadrul companiei.
“Din informaţiile care ne-au parvenit din zona Direcţiei de Autostrăzi şi Proiecte, rezultă că au apărut probleme de tasări şi crăpături, care se dezvoltă în amonte şi în aval de zona reparată. Urmează să verificăm informaţiile”, a spus Alin Goga.
Goga este unul dintre membrii Grupului de Iniţiativă pentru Reformarea şi Reprofesionalizarea CNADNR, grup care a contestat deseori activitatea actualei conduceri a companiei.
Contactaţi de către ECONOMICA.NET, oficialii CNAIR încă nu au confirmat/infirmat această informaţie.
Pentru monitorizarea în timp a zonei reparate, CNAIR a semnat un contract cu Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti (UTCB). Un reprezentant al acesteia susţine că până acum nu a fost întocmit un raport din care să reiasă apariţia unor probleme de tasare în zona respectivă. Soluţia de refacere a porţiunii demolate din autostrada Sibiu-Orăştie prin reconstruirea terasamentului a fost criticată de către specialiştii de la asociaţia Construim România, care au atras atenţia că aceasta se va surpa din nou.
„Înainte de inaugurare secțiunea problemă de 300 m a fost (re)construită de trei ori (!!) este de așteptat că la KM 276 a fost de departe cel mai bun terasament realizat de Impregilo din întreg tronsonul. Şi atunci cum se explică faptul că numai aici s-a surpat terasamentul în mod repetat? Răspunsul evident este că nu terasamentul e problema, ci stratul de suport. Cu toate acestea CNADNR speră că reconstruind terasamentul de la KM 276 pentru a cincea oară – a patra reconstrucție parţială a fost făcută în vara lui 2015 – autostrada se va stabiliza și va fi aptă de trafic. O metaforă spune că “nebunia înseamnă să încerci mereu acelaşi lucru şi să speri de fiecare dată că obții alt rezultat”…
“Soluţia tehnică reală a problemei terasamentului de la KM 276 nu este reconstrucţia lui ca terasament, ci înlocuirea lui cu un viaduct de 300m. Cu alte cuvinte, până când autostrada nu va fi așezată la KM 276 pe coloane de beton armat înfipte în stânca din adâncime, autostrada va continua să se surpe sistematic. Iar dacă CNADNR ar demara astăzi construcţia inevitabilului viaduct, chiar la un ritm de construcţie accelerat, reluarea traficului ar fi posibilă cel mai devreme abia în vara viitoare. Şi asta doar dacă KM 276 ar fi cea mai mare problemă a tronsonului. Numai că nu este”, spun specialiştii menţionaţi.
Circulaţia pe lotul 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu a fost redeschisă pe 10 octombrie, după ce a stat închisă timp de un an, pentru lucrări de reparaţii.

Sursa: economica.net

Comentarii

comentarii