Acasă Eveniment Premierul Emil Boc dă speranțe nădlăcanilor care s-au trezit cu autostrada pe...

Premierul Emil Boc dă speranțe nădlăcanilor care s-au trezit cu autostrada pe terenurile lor

DISTRIBUIȚI

Premierul Emil Boc, însoțit de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a vizitat, ieri, șantierele de la tronsonul de autostradă Nădlac-Arad. La Nădlac, la doar câțiva metri de granița cu Ungaria, unde este marcat „kilometrul 0+000” al autostrăzii, ministrul Anca Boagiu, sosită cu câteva minute înaintea premierului, a fost așteptată de câteva persoane, proprietari ai terenurilor pe care șantierul autostrăzii a fost extins de constructori, fără ca ei să fie înștiințați sau să primească despăgubiri. Unul dintre ei a sintetizat dorința lor în fața ministrului: „Nu am cerut nimic în plus, ci doar egalitate la despăgubiri”, subliniind că ei doresc să primească aceleași despăgubiri cu ceilalți proprietari, pe terenurile cărora se construiește autostrada. Anca Boagiu a luat dosarul care i-a fost înmânat și a dat asigurări că situația lor va fi rezolvată conform legii. După ce a sosit la șantierul autostrăzii, premierul Emil Boc nu a evitat un răspuns tranșant legat de problema acelorași terenuri pe care s-a extins autostrada. În timp ce constructorul a încercat să evite recunoașterea faptului că vina pentru situație îi aparține, Boc l-a somat pe reprezentantul firmei respective să răspundă corect presei la întrebări și să explice care este situația. Premierul i-a liniștit pe oameni, spunându-le că vor fi expropriați și despăgubiți conform legii. „Toți oamenii care au terenul afectat de autostradă vor fi despăgubiți!”, a precizat Emil Boc. Situația de la Nădlac a apărut după ce câțiva proprietari de terenuri de la marginea țării s-au trezit cu șantierul pe pământul lor, fără să fie atenționați că autostrada urma să treacă și pe terenul lor și să fie despăgubiți în prealabil. La mijloc a fost o eroare de proiect și execuție. Constructorul s-a trezit că banda de decelerare pentru o zonă de servicii din proiect ar urma să fie amplasată pe teritoriul Ungariei. Pentru a evita acest lucru, șantierul a fost extins pe terenuri nevizate inițial de expropriere, fără ca proprietarii de teren să fie notificați, oamenii trezindu-se cu șantierul peste recoltele lor. După cum au dat asigurări demnitarii prezenți ieri pe teren, rezolvarea problemei este doar o chestiune de timp. Primul lot al autostrăzii Nădlac-Arad, în lungime de 22,2 km, va fi executat de asocierea Romstrade (România) – Monteadriano Engenharia e Construcao (Portugalia) – Donep Construct (România), pentru 115,8 milioane euro. Al doilea lot, în lungime de 17 km, va fi construit de firma austriacă Alpine Bau și va costa 124,45 milioane euro. Execuţia tronsoanelor va dura un an şi jumătate, la care se adaugă patru ani perioada de garanţie. Finanţarea este asigurată din fonduri nerambursabile europene, prin Fondul de Coeziune (85%) şi de la bugetul de stat (15%). Premierul Emil Boc și ministrul Anca Boagiu au vizitat ambele loturi ale autostrăzii Nădlac-Arad.

 

Comentarii

comentarii