Acasă Actualitate Primăria Timișoara dă aproape un milion de lei pentru a-și îmbunătăți fluxurile...

Primăria Timișoara dă aproape un milion de lei pentru a-și îmbunătăți fluxurile de date. Mai multe taxe locale ar putea fi plătite online

DISTRIBUIȚI

Reprezentanții Primăriei Municipiului Timișoara anunță că instituția caută să își îmbunătățească fluxul de date și sistemul de digitalizare printr-o investiție de 910.000 de lei. Recent a fost lansată și licitația pentru desemnarea firmei care se va ocupa de acest proces. Efectele ar urma să se vadă atât în procesele interioare ale instituției, cât și în relația cu cetățenii. De exemplu, ar crește productivitatea angajaților, iar unele taxe ar putea fi plătite online.

Taxa de drum pentru mașinile cu restricții de tonaj, planurile de situație sau adeverințele de schimbare a numelui străzii sunt câteva dintre plățile pe care cetățenii ar urma să le poată face online. Același sistem va afecta și felul în care timișorenii pot depune și vedea starea cererilor lor. Reprezentanții primăriei insistă pe termenul „vizibilitate”.

În prezent, mai țin să menționeze aceștia, potrivit auditului de digitalizare comandat de Primăria Timișoara, aproape jumătate dintre angajați nu folosesc deloc sau folosesc extrem de puțin actualele fluxuri digitale ale municipalității, iar peste 95 la sută dintre angajați printează hârtii pentru activitățile zilnice.

„Ne dorim servicii de secol XXI, dar folosim în continuare pixul și hârtia și aducem oamenii la ghișeu. Cheltuim peste un milion de lei pe an pe imprimate (hârtii, tonere, xerox). Este absolut necesar ca Primăria Municipiului Timișoara să folosească un sistem unitar de aplicații software, care, pe de o parte, să simplifice, pentru cetățean și pentru funcționar, proceduri care acum sunt consumatoare de timp, și, pe de altă parte va monitoriza eficiența angajaților sau elementele care blochează performanța”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Soluțiile software alese de Municipiul Timișoara vor fi dezvoltate și integrate în platforma software Microsoft 365 și vor folosi tehnologii de tip „low code” (cod redus) pentru a asigura o productivitate mai mare în dezvoltare și mentenanță. Tehnologiile „low code” sunt o serie de instrumente software care scurtează semnificativ timpul de dezvoltare și validare a aplicațiilor, precum și costul acestora. Durata de implementare a contractului este de 6 luni, valoarea estimată a acestuia fiind de 910.000 de lei, inclusiv TVA.

Acest proces de digitalizare, parte integrantă a strategiei de Smart City a Primăriei Municipiului Timișoara, va fi unul care va continua prin integrarea proceselor comune cu instituțiile subordonate primăriei.

Recent, pe 9 decembrie, reprezentanții Primăriei Timișoara au anunțat că se pregătește și modernizarea dispeceratului, valoarea acestei investiții fiind de 120.000 de lei.

Comentarii

comentarii