Acasă Administraţie Primarul Nicolae Robu nu se lasă. Studiul de prefezabilitate pentru metrou merge...

Primarul Nicolae Robu nu se lasă. Studiul de prefezabilitate pentru metrou merge mai departe

DISTRIBUIȚI

135395Administraţia timişoreană îşi vede de treabă, iar primarul Nicolae Robu nu lasă din braţe proiectele vizionare pentru dezvoltarea Timişoarei, între care, şi cel pe care presa l-a numit METROUL, iar bucureştenii, în frunte cu minusculul la minte premier Ponta, l-au luat în derâdere.

Bănăţeanul nu râde, ci lucrează. Aşa că, Primăria Timişoarei are în lucru studiul de prefezabilitate pentru coborârea în subteran a liniilor de tren care traversează oraşul. Numai că, fie din rea-credinţă, fie din neputinţă, oricare ar fi diagnosticul, este o reacţie duşmănoasă la adresa propriului oraş, a funcţionalităţii sale, a imaginii lui. Că vrea sau nu vrea caravana trecătoare ‘metroul’, acesta se va face, pentru că este necesar. Adică, li se pare, oare, normal acestor vorbitori anti-Timişoara să taie calea CFR oraşul, să atârne suspendate liniile ferate pe piloni ce se vor prăbuşi şi care, la un moment dat vor trebui, şi ei, reabilitaţi, în loc să se facă lucrări durabile, de viitor? Credem că aceştia nu ştiu ce vorbesc. Dimpotrivă, timişorenii ar trebui să vină cu idei măreţe şi să i le pună pe masă primarului, să-l tragă de mânecă pe Robu şi să-i ceară să le schimbe faţa oraşului şi să-l facă să arate ca un oraş european, cu poduri suspendate, cu clădiri îndrăzneţe, cu parcuri unice, ca aspect şi funcţionalitate, în euroregiune. Nu să se sperie şi să zbiere că vom avea o fântână ornamentală deosebită pe Bega. Sărăcia lor de idei îi transformă în ridicoli retrograzi.

 

Aşadar, caravana trece

‘Este jenant să vii şi să spui că ceva nu este posibil. Orice este posibil cu tehnica actuală, dar, poate, cu costuri mai mari. Este un proiect major, care trebuie avut în vedere şi trebuie făcut cât mai grabnic. Poate în 2-3 ani, dar într-o bună zi tot trebuie făcut. Noi trebuie să pregătim terenul; nu este neapărat nevoie să se finalizeze în mandatul Robu (…). Preţuri efective vor putea fi cunoscute numai în urma licitaţiilor, dar nu este o lucrare ieftină, poate 1-1,5 miliarde de euro, după cum i-au spus specialiştii. Este un proiect major, care trebuie avut în vedere şi trebuie făcut cât mai grabnic’, spune primarul.
Desigur, suma fiind foarte mare, singura sursă de finanţare care ar putea face faţă sunt fondurile speciale ale UE, fără a neglija orice oportunităţi care se pot ivi, dar fără a angaja bugetul local.
În locul actualelor căi ferate va fi un bulevard de 60 de metri lăţime, amenajat cu clădiri şi cu toate elementele necesare, cu alei pietonale, cu spaţii verzi, cu benzi de bicicletă, dar şi pentru transport în comun, cu benzi corespunzătoare pentru traficul obişnuit. Vom crea astfel şansa Timişoarei de a avea un mare bulevard, care traversează oraşul de la un capăt la altul, realizat într-o concepţie unitară şi modernă.
Robu ar dori ca în subteran liniile ferate să poată fi utilizate în partaj, atât pentru trenuri, cât şi pentru un metrou urban, care va face legătura dintre Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional ‘Traian Vuia’, cu cinci staţii pe parcurs (Gara de Nord, Iulius Mall, Gara de Est, Grădina Zoo şi Aeroport). Gara de Nord ar urma să-şi schimbe total faţa, să devină subterană, la fel ca acelea din marile capitale europene.

Comentarii

comentarii