Acasă Economic Primăria Timişoara a plătit, în ultimii patru ani, peste 1,2 milioane de...

Primăria Timişoara a plătit, în ultimii patru ani, peste 1,2 milioane de euro pentru deszăpezire

DISTRIBUIȚI

Banii au fost împărţiti de Retim Service Ecologic SA şi SC Drumuri Municipale SA

Deşi la orice ninsoare circulaţia din Timişoara a fost blocată, Primaria Timişoara a alocat deszăpezirii, în ultimii patru ani, peste 5,3 milioane de lei. Preţurile au crescut exponenţial, iar numărul contractelor a crescut an de an. Doar două constante s-au păstrat în cei patru ani: contracte semnate mereu cu aceleaşi firme şi lipsa unei licitaţii deschise. Cele două firme campioane sunt SC Retim Service Ecologic SA, una dintre cele mai mari firme din zona Banatului, abonata la numeroase contracte cu statul, şi SC Drumuri Municipale SA, firmă ce aparţine Consiliului Local Timişoara. Mai mult, dezăpezirea a fost de fiecare dată una „ecologică”, adică zăpada de pe străzi a fost „luată” doar atunci când soarele a început să o topească.
Conform Alianţei pentru o Românie Curată, în 2007 Primăria Timişoarei a încheiat două contracte de servicii privind “curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice şi menţinerea în funcţiune a utilajelor pe timp de polei şi îngheţ”, contracte valabile pe o perioadă de patru luni. Pentru zona de nord a oraşului, primăria a semnat un contract cu SC Retim Ecologic Service SA cu valoarea de 130.841 de lei, iar pentru zona de sud, cu SC Drumuri Municipale SA, cu aceeaşi valoare de 130.841 de lei. Procedura de încredintare a celor două contracte a fost cererea de oferte, şi nu licitaţia deschisă.
În 2008, autorităţile municipale din Timişoara au încheiat două contracte pentru deszăpezire cu aceleaşi firme: SC Retim Ecologic Service şi SC Drumuri Muncipale SA, tot prin cerere de oferte, nicidecum prin licitaţie deschisă. Valoarea acestor servicii a crescut însă în acel an la 142.148 de lei, de fiecare firmă, dar s-a scurtat perioada în care este valabil contractul, la trei luni.
În 2009, a crescut numărul contractelor semnate de Primăria Timişoara cu aceleaşi firme: SC Retim Ecologic Service SA şi SC Drumuri Municipale, ceea ce a dus la triplarea costurilor pentru deszăpezire. Au fost semnate şase contracte, trei în martie şi trei în noiembrie. De aceasta dată, alegera firmelor s-a făcut mai „precis”, prin negociere directă. Astfel, dacă în 2008, deszăpezirea a costat maxim 300.000 de lei, în 2009, a urcat la 1,848 milioane de lei. Astfel, SC Retim Ecologic Service SA a încasat în jur de 800.000 de lei, iar SC Drumuri Municipale SA peste 1 milion de lei.
În 2010, au fost, de asemenea, semnate şase contracte, toate pe 25 noiembrie, cu aceleaşi firme, prin negociere directă. Preţurile au crescut din nou, de la 1,8 milioane de lei în 2009, la 2,453 milioane de lei. SC Retim Service Ecologic a încasat peste 1,4 milioane de lei, iar SC Drumuri Municipale în jur de 1 milion de lei.
Anul acesta, Primăria Timişoara a schimbat puţin modul de „alocare” a zăpezii. Astfel, noile contracte anunţate pe 11 ianuarie prevăd că de deszăpezirea Timişoarei se vor ocupa, până în 2016, Retim Ecologic Service, Societatea Drumuri Municipale şi Drufec. Astfel, Retimului îi revine partea de nord, iar de partea de sud a oraşului se vor ocupa SDM şi Drufec. Doar că la sfîrşitul lunii ianuarie, când, culmea, la Timişoara a nins, cei de Drufec, noii intraţi în afacerea cu zăpadă, nici măcar nu au mimat că lucrează la dezăpezie. Faptul a fost sancţionat de Primăria Timişoara, dar contractul a rămas semnat până în 2016. Drufec, este, la rândul ei, o firmă de casă a primăriei, abonată de ani buni la banul public, în special în ceea ce priveşte lucrările la spaţii verzi. În ultimii ani Drufec a obţinut de la primărie mai mulţi bani chiar decât firma de profil a municipalităţii, SC Horticultura.

Comentarii

comentarii