Acasă Economic Profitul Smithfield crește datorită exporturilor

Profitul Smithfield crește datorită exporturilor

DISTRIBUIȚI

 Vânzările Smithfield Foods în România au crescut cu 25% în primele 9 luni ale anului fiscal 2012, perioadă încheiată în luna ianuarie, la 184,3 milioane dolari, în timp ce profitul operațional a scăzut cu aproape 70%. 

Grupul anticipează îmbunătățirea rezultatelor după reluarea exporturilor în UE. ”Am primit aprobarea să exportam produse din carne de porc din România în alte state ale Uniunii Europene. În consecință, ne așteptăm și la îmbunătățirea rezultatelor operațiunilor pe segmentul cărnii în România pentru actualul an fiscal (care se încheie în aprilie) dar și pentru anul fiscal 2013”, se arată într-un raport al grupului american. Vânzările în România s-au situat la 147,2 milioane de dolari în primele nouă luni din anul fiscal 2011. Profitul operațional a coborât cu 68% în primele nouă luni din anul fiscal 2012, de la 8,5 milioane de dolari în perioada similara a anului fiscal 2011 la 2,7 milioane de dolari. Subvențiile de la stat au contribuit la profitul operațional din Romania cu 3,9 milioane de dolari în anul fiscal 2012. Directorul general al grupului, Larry Pope, a declarat în decembrie 2011, că profitul anual al Smithfield România poate crește cu 20 milioane de dolari datorită deciziei Comisiei Europene de a permite României să exporte de la 1 ianuarie 2012 carne de porc. Directorul financiar al grupului american, Bo Manly, a explicat că decizia CE va ajuta Smithfield România pe două fronturi – exportul către piețe precum Europa și Asia, dar si creșterea vânzărilor către procesatorii români de carne, care până acum nu puteau exporta produse obținute din carne de porc de proveniență locală. Din cauza problemelor cu pesta porcină, CE a interzis din 2003 exporturile României de carne de porc și produse din carne de porc de proveniență românească. Acestea au fost reluate la începutul acestui an, după o decizie pozitivă a CE.

În trimestrul al treilea al anului fiscal 2012, noiembrie-ianuarie, vânzările grupului american au crescut cu 24% în România, de la 49,2 milioane de dolari în anul anterior la 61,2 milioane de dolari. Profitul operațional a crescut în această perioadă de peste două ori, de la 3,1 milioane de dolari la 7,4 milioane de dolari. La nivel de grup, profitul a coborât de la 422,6 milioane de dolari în primele nouă luni ale anului fiscal 2011 la 282 milioane de dolari în acest an fiscal. În schimb,vânzările au crescut de la 9,1 miliarde de dolari la 9,9 miliarde de dolari.

Comentarii

comentarii