Acasă Economic Proiecte ale Aeroportului Internaţional Timişoara pentru realizarea terminalului intermodal

Proiecte ale Aeroportului Internaţional Timişoara pentru realizarea terminalului intermodal

DISTRIBUIȚI

Aeroportul International Traian Vuia Timisoara wAeroportul Internaţional ‘Traian Vuia’ Timişoara are mai multe variante pentru proiecte ce au ca finalitate realizarea terminalului intermodal, care să conecteze transportul aerian cu cele rutier, feroviar şi, în perspectivă, cu cel fluvial, prin Canalul Bega.

Potrivit directorului general al Aeroportului Internaţional ‘Traian Vuia’, Dan Idolu, proiectul terminalului intermodal este inclus în agenda programului, dar în momentul de faţă nu există o cerere de finanţare. Proiectul este în lucru şi până în februarie va fi redactată cererea de finanţare şi studiu, 2014-2020, în Programul Operaţional Sectorial Transport. ”Este necesară o nouă aerogară, cu deschidere mare, cu spaţii generoase, pentru spaţii comerciale care, printr-o galerie comercială, să fie legată de o autogară regională. Ar fi bine să fie o autogară pentru cursele internaţionale, pentru autobuzele regionale, cu nod lângă aeroport, pentru că, cu cât creşte traficul de pasageri low-cost, creşte şi transferul către aeroport. Acest lucru va însemna decongestionarea traficului în Timişoara, dar şi profitabilizarea Regiei de Transport în comun, pentru că acest nod de transport auto şi aerian trebuie legat cu transportul urban pe linie de cale ferată, fie că e tren rapid, fie că e un tramvai”, a declarat, miercuri, Dan Idolu. Acestui proiecte i se va adăuga şi o gară, pentru că aeroportul timişorean are ca terminal o linie de cale ferată, folosită până acum doar pentru transportul de materiale de construcţii şi combustibil.  Aeroportul Internaţional ‘Traian Vuia’ din Timişoara trebuie să devină un hub care să atragă companiile străine şi investiţiile acestora, având ca scop final dezvoltarea unei puternice reţele internodale în capitala Banatului, crede şi senatorul PNL, Ben-Oni Ardelean.  El susţine că între Bucureşti şi Budapesta trebuie să mai apară un oraş mare, un centru pivotal de infrastructură, de urbanism, de logistică, de transport, iar acesta trebuie să fie Timişoara.  Ardelean subliniază că Programul de guvernare al USL creează acest cadru propice de care parlamentarii timişeni au obligaţia să profite. ”Cred că Timişoara are potenţial şi trebuie obligatoriu să devină un centru internodal. Acesta presupune extrem de mulţi bani, de care nu dispun nici guvernul, nici autorităţile locale şi care trebuie să vină din trei surse – guvern, Uniunea Europeană şi din investiţiile private – toate fiind la fel de importante. Dezvoltarea aeroportului devine un factor extrem de important în toată această ecuaţie”, a declarat Ardelean. Parlamentarul a explicat că orice aeroport din lume se dezvoltă atunci când devine un hub pentru o anumită companie. ”Doar în acel moment se poate spune că aeroportul a intrat în business, iar dezvoltarea aeroportului presupune şi dezvoltarea cargo. Fără cargo, un aeroport nu este împlinit. Cargo înseamnă logistică, locuri de muncă, investiţii locale extrem de importante”, a adăugat Ardelean. ”Pentru aceasta, spune senatorul, este necesar ca parlamentarii să aibă o influenţă (la guvern şi în mediul de afaceri – n.r.) foarte mare, care să facă lobby, deoarece ‘oricât de harnic şi de responsabil ar fi un primar (…), fără un lobby guvernamental, naţional, internaţional, în zona privată, un astfel de centru nu se poate dezvolta”.

 

Comentarii

comentarii