Acasă Actualitate Respect pentru bicicliști, buni sau răi

Respect pentru bicicliști, buni sau răi

DISTRIBUIȚI

timisoara-biciclistiVerde pentru Biciclete, proiect al Fundației Bega, a fost lansat în octombrie 2008, din dorința de a arăta că există mulți bicicliști în Timișoara și de a încuraja și mai mult mersul pe bicicletă în oraș. De alungul timpului, au fost organizate acțiuni menite să îi determine pe oameni să adopte bicicleta ca pe un stil de viață, să iubească bicicleta, să privească cu mai mult optimism viața și să se bucure mai mult de ea. Încă din primul an de campanie a fost demarată o acțiune de strângere de semnături, concretizată cu realizarea mai multor piste de biciclete în Timișoara. Piste care, cu unele îmbunătățiri potențiale, le-au dat curaj oamenilor să meargă pe bicicletă.
”Pe lângă necesitatea de infrastructură, este nevoie de o muncă asiduă de educare. Am prezentat și vom munci în continuare la prezentarea regulilor de circulație, la norme de bun simț și la prevederi legale cu privire la mersul pe bicicletă și la postura de participant în trafic – ca pieton, biciclist, respectiv șofer.
Iată că acum, la împlinirea a aproape 7 ani de campanie Verde pentru Biciclete, noi bicicliștii ne confruntăm cu o situație care nu ar fi trebuit să existe: accesul interzis în zona pietonală centrală. Încă de pe timpul administrației anterioare, Verde pentru Biciclete a obținut permisiunea de acces liber pentru bicicliști în toate zonele orașului, inclusiv în parcuri, în piețele centrale, chiar și pe trotuarele neprevăzute cu piste, dar necesare pentru siguranța bicicliștilor. Dorim să reconfirmăm poziția noastră : SOLICITĂM ACCESUL ÎN TOATE ZONELE ORAȘULUI PENTRU BICICLIȘTI!! Prin toate acțiunile pe care le vom intreprinde în perioada viitoare, vrem să demonstrăm că bicicliștii sunt o forță și o parte importantă din comunitate. Nu degeaba am creat cea mai mare comunitate de bicicliști din țară. Doar în acest moment, putem face publice acțiunile planificate pentru viitorul apropiat, în speță completarea unui dosar care urmează a fi depus la Primăria Municipiului Timișoara, cuprinzând: argumente pertinente pentru redeschiderea zonei pietonale centrale pentru bicicliști, venite din partea unor specialiști în domeniu (urbaniști, arhitecți, proprietari de magazine de bicicletă, ecologiști, bicicliști de zi cu zi); solicitarea răspunsului Primăriei Municipiului Timișoara cu privire la diverse chestiuni și proiecte prevăzute de către aceasta. În momentul de față, amintim doar câteva: Ce se întâmplă cu stația de biciclete din Piața Libertății, inclusă în proiectul de transport intermodal, proiect realizat și pe Fonduri Europene? Cum vor traversa zona centrală postașii? Ce implicație va avea Departamentul de Urbanism din cadrul Primăriei în acest context, având în vedere că acum se muncește la realizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă?; discuții reluate și soluții căutate împreună cu toți bicicliștii cu privire la infrastructură; informații și demarare campanie mai agresivă de educare cu privire la regulile de circulație și de bun simț; pe baza unui studiu anterior, vom elabora o concluzie cu privire la costul mersului pe bicicleta vs costul utilizării mașinii în deplasările zilnice în timpul săptămânii prin oraș.
Vom demara campania ”Sunt biciclist timișorean” la care sunt rugați să se implice toti bicicliștii iar periodic, vom face sondaje pe Facebook. Considerăm că această rețea de socializare a devenit parte din viața noastră de zi cu zi și vom afla direct de la partea interesată (bicicliștii) ce doleanțe există. De asemenea, vom strânge semnături pentru accesul liber în zona centrală, atât fizic, cât și pe site și vom veni cu exemple de bună practică din străinătate.
Toate acțiunile de mai sus vor fi făcute de noi toți, astfel încât toți bicicliștii din Timișoara vor avea o implicare în dosarul pe care îl vom depune la Primăria Municipiului Timișoara. Așteptăm recomandările tuturor bicicliștilor: pe adresa de email: contact@pedaleaza.ro și pe pagina de Facebook: fb.com/verdepentrubiciclete”, spun reprezentanții echipei Verde pentru Biciclete.

Comentarii

comentarii