Acasă Actualitate Rămâne „în viaţă” calea ferată Anina-Oraviţa?

Rămâne „în viaţă” calea ferată Anina-Oraviţa?

DISTRIBUIȚI

Consiliul Județean Caraş-Severin şi-a dat recent acordul de principiu în vederea acordării subvenţiilor necesare transportului feroviar de călători, pe secţia de cale ferată Oraviţa-Anina, un traseu spectaculos, care se întinde pe o distanţă de 33,4 km, cu o diferenţă de nivel de 339 metri.

Inaugurată la 15 decembrie 1863, linia Oraviţa-Anina este cea mai veche cale ferată activă din România. Adevătate monumente arhitectonice sunt şi cele zece viaducte. Traseul are, în total, 143 de curbe şi străbate 14 tuneluri şi 89 de podeţe. În prezent, însă, pierderile CFR Călători, pe secţia de circulaţie Oraviţa – Anina se ridică la aproximativ 200.000 de lei pe lună, din care Ministerul Transporturilor suportă aproximativ 98.000.

„Vom ţine în funcţiune calea ferată Oraviţa – Anina, prin diverse finanţări, şi europene, şi de la Consiliul Judeţean, şi cu subvenţii de la Ministerul Transporturilor”, a afirmat, cu acest prilej, preşedintele Consiliului Judeţean Caraş-Severin, Sorin Frunzăverde.

Din întreaga linie Baziaş – Oraviţa – Anina astăzi mai este activă doar linia Oraviţa – Anina. Inclusă în patrimoniul istoric al României, după închiderea exploatărilor miniere din zona Anina, această linie mai deserveşte doar traficul de călători. Traseul este supranumit „Semeringul Bănăţean”, datorită asemănării dintre acesta şi calea ferata „Semering” din Austria, construită între anii 1845 şi 1854. Calea ferată Oraviţa-Anina este unicat în ţara noastră, percum şi în sud-estul Europei, este monument istoric şi constituie o mare izbândă inginerească a epocii în care a fost realizată.

Comentarii

comentarii