Acasă Actualitate S.M.T.T., asociația căpușă condusă de Ioan Goia, ar putea lăsa fără salarii...

S.M.T.T., asociația căpușă condusă de Ioan Goia, ar putea lăsa fără salarii angajații societății de transport public din Timișoara

908
DISTRIBUIȚI

Anul trecut, după ce a fost demis de la conducerea S.T.P.T., pentru „excelentele” performanțe în mandatul său de 10 ani la conducerea societății de transport public, Ioan Goia a fost recompensat de administrația Robu, la insistențele lui Chiș Culiță, cu postul de director al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara.

Oficial, Asociația Societatea Metropolitană de Transport Timișoara are sediul pe Bd. Regele Carol I, la numărul 5, și se ocupă cu „prestarea serviciului de transport public local în comunele peri-urbane”. Dar, cum S.M.T.T. nu are nici măcar un mijloc de transport în comun, toate serviciile sunt prestate de S.T.P.T.

În urma acestor servicii, Societatea de Transport Public Timișoara are de primit din partea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară “Societatea Metropolitană de Transport Timișoara” aproximativ 3.000.000 de lei (2.700.000), pentru serviciile prestate conform unui contract atribuit către S.M.T.T. direct de Consiliul Local Timișoara și aprobat de către AGA. În ciuda insistențelor conducerii S.T.P.T., asociația S.M.T.T. refuză să plătească această sumă. Cel care se opune achitării datoriei față de S.T.P.T. este chiar Ioan Goia, directorul Societății Metropolitane de Transport Timișoara și fost director al S.T.P.T.

Prin contractul la care am făcut referire în cele de mai sus, asociația condusă de Ioan Goia trebuie să deconteze sume lunare către S.T.P.T. Plecat cu scandal de la S.T.P.T., după cu conflict cu Nicolae Robu, și salvat de oamenii fostului primar, Goia dorește acum să se răzbune și să plătească polițe mai vechi. Pentru că Directorul S.M.T.T. preferă să nu achite sumele restante, angajații S.T.P.T. sunt în pericol să rămână fără salarii, chiar în perioada sfintelor sărbători de Crăciun și a Anului Nou. Este un alt tertip folosit de Ioan Goia pentru a sabota transportul public local din Timișoara, din postura de director al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară “Societatea Metropolitană de Transport Timișoara”.  

Dacă șoferii, vatmanii și ceilalți angajați ai S.T.P.T. riscă să petreacă Crăciunul și Anul Nou cu buzunarele goale, angajații asociației S.M.T.T. sunt cu banii la zi. Mai mult, cei peste 20 de angajați ai asociației condusă de Ioan Goia s-au bucurat și de o primă frumoasă de 2.000 de lei, spun sursele noastre.

La o simplă analiză a organigramei S.M.T.T., se poate deduce că între cei 25 de angajați se regăsesc în special „pilele” din județul Alba (județ din care a aterizat la Timișoara și Goia) și neamurile cu Ioan Goia. Acesta conduce asociația la fel cum a condus S.T.P.T., când a fost la un pas de falimentarea transportului public din Timișoara. Și nu o conduce singur, ci alături de preşedintele Consiliului de Administraţie, nimeni altul decât ”celebrul”, Culiţă Chiş, şeful Direcţiei Generale Drumuri Poduri Parcaje şi Reţele de Utilităţi din cadrul Primăriei Timişoara. De altfel, Culiţă Chiş este la limita incompatibilităţii. Din postura de şef la direcţiei care răspunde de transportul comun în Timişoara, dar şi de membru în conducerea Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară “Societatea Metropolitană de Transport Timişoara”, el este cel care aprobă plăţilor pentru o asociaţie pe care o conduce.

De la înscăunarea sa la asociație, Goia a făcut 21 de angajări, într-un an și jumătate. Dintr-un total de 25 de angajați, mai bine de jumătate dețin funcții de șef compartiment sau sau șef serviciu, respectivii șefi neavând… subalterni.

Comentarii

comentarii