Acasă Actualitate Se mişcă lucrurile la autostrada Lugoj-Deva. Ecoducte în premieră în România

Se mişcă lucrurile la autostrada Lugoj-Deva. Ecoducte în premieră în România

DISTRIBUIȚI

autostrada

Se lucrează pe lotul patru al autostrăzii Lugoj-Deva, kilometrul 77,3 până la 99,5, mai exact din zona localităţii Ilia până la Şoimuş-Deva. Pe lotul doi şi trei al autostrăzii Lugoj-Deva se face organizarea de şantier.

Pe acest lot, lotul patru (conform oficialilor români termenul de finalizare este sfârşitul anului viitor, iar cel de pe fişa tehnică a proiectului – mai 2016), constructorul s-a concentrat pe porţiunea între kilometrii 77,3 până la 88, unde se execută lucrări de săpătură-umplutură, acest lot de autostradă având de străpuns două dealuri de o înălţime remarcabilă. „Constructorul a finalizat pe câteva porţiuni fundaţia autostrăzii, dar a şi demarat lucrări de artă, având deja executate culeiele unor pasaje superioare, un viaduct peste un pârâu şi mai multe podeţe metalice, în zona acestora executându-se lucrările de compactare aferente. Acest lot patru va avea pe traseul său două poduri peste canalul Valea Bătrână şi pârâul Bozu, patru pasaje superioare şi nouă inferioare, trei viaducte. De asemenea, 40 de structuri casetate (podeţe), un nod rutier la Şoimuş, două spaţii de servicii la kilometrul 78,9, pe partea stângă şi pe cea dreaptă şi un centru de mentenanţă chiar în apropierea nodului rutier Şoimuş”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere. 

4,25 milioane euro pe kilometru

Acest lot va avea 22,13 kilometri lungime, valoarea totală este de circa 94 de milioane de euro, din care 85 de procente fonduri de coeziune POS-T şi 15 la sută bugetul de stat al României, rezultând, conform fişei lotului, o valoare de 4,25 milioane euro pe kilometru. În premieră, pe acest lot, dar şi pe cele două alăturate se prevede un ecoduct tip green bridge, la kilometrul 65,7 pentru trecerea animalelor. În ceea ce priveşte loturile doi şi trei de pe autostrada Lugoj-Deva, kilometrul 27,6 până la 56,2 plus 56,2 până la 77,3, cei doi constructori sunt în faza finalizării organizării de şantier, lucrări de terasamente, decopertare, pregătire drumuri de acces.

Ecoductele – lucrări peste care vor trece animalele sălbatice din zonă

Primul lot (lotul doi) va avea 21,1 kilometri, cu o valoare de 131,8 milioane euro şi un indice de preţ de 6,2 milioane euro pe kiloemtru. Lotul 3 – 28,6 kilometri, cu o valoare de 127,8 milioane euro şi un indice de preţ de 4,47 milioane euro pe kilometru. „Lotul doi va avea 27 de poduri, 19 pasaje, patru ecoducte, din care două inferioare – tuneluri, 32 de podeţe, un nod rutier la Margina, judeţul Timiş, kilometrul 42,7, spaţii de servicii la kilometrul 40,3 şi un centru de întreţinere lângă nodul rutier Margina. Lotul trei va avea o lungime de 21,1 kilometri, valoare de 131,8 milioane euro şi un indice de preţ de 6,23 milioane euro. Ca lucrări de artă vor fi 9 poduri, trei ecoducte, 13 pasaje, două poduri rutiere la Dobra şi Ilia şi spaţii de servicii la kilometrul 59,7. Ecoductele sunt lucrări în premieră, după ştiinţa mea, în România, lucrări peste care vor trece animalele sălbatice din zonă, datorită faptului că aceste două loturi – doi şi trei – vor avea un traseu de o frumuseţe deosebită, trecând prin pădurile din zona Coşava-Dobra”, spune Popovici.

 

Comentarii

comentarii