Acasă Cultura Studii despre orbire! Pictorul lunii decembrie expune la Librăria Două Bufniţe Timişoara

Studii despre orbire! Pictorul lunii decembrie expune la Librăria Două Bufniţe Timişoara

DISTRIBUIȚI

la libraria doua bufnite timisoaraÎn fiecare lună, un artist plastic va poposi la Bufniţe –la Librăria Două Bufniţe, din Piaţa Unirii nr. 11 Timişoara. În luna decembrie, expune pictorul Laurenţiu Midvichi o serie de lucrări intitulate „Studii despre orbire“.
Midvichi este absolvent al Universităţii Naţionale de Artă din Bucureşti – Secţia Artă Murală (2002), şi membru al Uniunii Artiştilor Plastici din România. Se bucură de o activitate prodigioasă în domeniul book-design în cadrul editurii Polirom între anii 2008 – 2013 şi este autorul coperţilor seriilor de autor Ernest Hemingway, Vladimir Nabokov, Mika Waltari, Henry Miller, Samuel Beckett și José Saramago. A avut 17 expoziţii personale în țară și străinătate (Portugalia și Austria) şi a participat la numeroase de expoziţii de grup. Din 2013 participă în tabere de creație și rezidențe artistice în România și Bulgaria.A creat identitatea vizuală pentru Festivalul Internațional de Literatură de la București (ajuns la a 9-a ediție) și pentru Festivalul Internațional de Literatură de la Timișoara (4 ediții). Este laureat al unui important număr de premii naţionale pentru pictură şi grafică. Trăiește și lucrează în București.
Pictura expusă în cadrul librăriei La Două Bufnițe face parte din seria de lucrări „Studii despre orbire“, numită astfel după „Eseu despre orbire“, titlul unuia dintre cele mai faimoase romane ale lui Saramago. Cele 14 tablouri ale seriei sunt special pictate ca omagiu adus premiului Nobel portughez și au fost expuse la Lisabona în 2013 pe simezele Galeriei Millennium, expoziție organizată de ICR Lisabona și patronată de Fundaţia „José Saramago“ .

“Lucrările reprezintă un dialog cu faimosul text al lui José Saramago, care îi potenţează propriile reflexii despre condiţia omului contemporan, despre refuzul înţelegerii celuilalt, despre toate formele posibile de cecitate, de la cea fizică la cea morală, tablouri animate de un dramatism visceral, cu încolăciri de trupuri şi de obiecte, de mâini care se caută şi nu se găsesc niciodată, de violenţă oprită în pragul exploziei. Un şir de sfredeliri ale inconştientului, de interogaţii anxioase şi nerăbdătoare.”, Daniel Nicolescu, președintele ICR Lisabona.

Comentarii

comentarii