Acasă Economic The Network vrea să instruiască gratuit 500 de manageri din Timisoara în...

The Network vrea să instruiască gratuit 500 de manageri din Timisoara în planificare strategică de marketing

DISTRIBUIȚI

The Network, companie de consultanţă de management şi planificare strategică de business, demarează iPlan – proiectul „Planificare strategică – Competenţe şi competitivitate pentru manageri”, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 –AMPOSDRU. 

Valoarea proiectului atinge 1,5 milioane de euro iar în prima săptămâna de la lansare 450 de manageri s-au înscris deja în program. Obiectivul iPlan este dezvoltarea, la nivel naţional, a competenţelor de planificare strategică de marketing în rândul managerilor din companiile private şi publice cât şi din administraţia publică. Programul este structurat pe o perioadă de doi ani şi este complet gratuit. 3.300 de manageri vor fi evaluaţi în ceea ce priveşte competenţele de planificare strategică iar în urma selecţiei, 1.000 dintre ei vor beneficia de seminarul de planificare strategică, un plan de dezvoltare personalizat şi evaluarea ulterioară. Din cele peste 20.000 de companii din Timişoara The Network urmăreşte atragerea a circa 500 de manageri care se vor înscrie pe www.i-plan.ro. Dintre aceştia, un total estimat de 50 de persoane vor ajunge în grupul final de manageri care vor susţine seminariile de planificare strategică. Potrivit analizelor premergătoare lansării iPlan, 70% din managerii participanţi din Timişoara vor proveni din sectorul de producţie industrială, industria producatoare de componente auto, IT, turism şi din industria alimentară.  „Planificarea strategică este unul dintre procesele esenţiale care nu ar trebui să lipsească dintr-o organizaţie, indiferent dacă este privată sau publică, lipsa acestui proces fundamental are un cost de oportunitate major: existenţa companiei pe termen lung”, a declarat Eusediu Margasoiu, The Network. 

De ce este necesar iPlan, probabil unul din cele mai performante programe de instruire în planificare strategică din lume? Faptul că în prima jumătate a anului, în România, au fost înregistrate 11.000 de falimente este doar unul dintre motive. De asemenea tendinţa generală de erodare a cifrei de afaceri şi a profitului companiilor de pe plan local şi chiar trecerea pe pierderi în ultimii trei ani, coroborate cu lipsa unor procese elementare de planificare de business, sau reducerea investiţiilor în dezvoltarea competenţelor angajaţilor fundamentează această nevoie.
 
Din 200.000 de manageri doar 4.000 au absolvit un MBA
 
Dintr-un total estimat de 200.000 de potenţiali candidaţi, la nivel national, din top şi middle management The Network estimează că pe portalul online www.i-plan.ro se vor înscrie 10.000 de aplicanţi pe parcursul proiectului. Dintre aceştia, 3.300 de manageri îşi vor identifica nivelul competenţelor de planificare strategică cu ajutorul instrumentului Strategic Driver şi vor beneficia de un raport personalizat. Pentru participarea la seminariile din cadrul iPlan vor fi selectaţi în urma rezultatelor cu Strategic Driver numai 1.000 de manageri care acordă deja o importanţă ridicată conceptelor şi proceselor de planificare strategică, astfel încât cele 40 de seminarii, care includ simularea Markstrat şi Planul de dezvoltare personalizat, să producă un impact maxim în performanţa managerilor beneficiari. În mod uzual conceptele de planificare strategică sunt predate în cadrul programelor de MBA sau EMBA, însă potrivit statisticilor numărul participanţilor la astfel de cursuri s-a redus cu 15% în ultimul an, în urma diminuării bugetelor de training şi formare ale companiilor. Până în prezent circa 4.000 de manageri au absolvit programe de MBA sau EMBA desfăşurate în România. iPlan, programul menit să asigure instruirea necesară celor care înţeleg nevoia planificării strategice, are la bază Strategic Driver , instrument de diagnosticare a competenţelor de planificare strategică şi  Markstrat, simulare strategică de marketing, care a fost construită pentru predarea conceptelor de marketing precum portofoliu strategic sau tehnici de segmentare şi poziţionare strategică. Strategic Driver a fost dezvoltat de profesorul Robi Stuart Kotze în ultimii 25 de ani, validat de London Business School of Economics şi folosit în companii internaţionale de top pe mai mult de 10,000 de manageri. Simularea Markstrat, dezvoltată de StratX, este cel mai bun program de acest fel din lume pentru învăţarea conceptelor de strategie şi este utilizată în mai mult de 500 de instituţii academice din lume, inclusiv la universităţi precum Stanford, London Business School, INSEAD sau IESE. Cei care au construit The Network şi iPlan sunt Eusediu Margasoiu, care are o experienţă de peste 15 ani în cadrul gigantului Pepsi, dintre care 10 ani în cadrul Pepsi România în funcţia de director demarketing şi Cristina Gheorghe, care are o experienţă de 14 ani în consultanţă de management şi cultura organizaţională, din care 5 ani în cadrul Procter & Gamble.
 

Comentarii

comentarii