Acasă Actualitate Timișoara nu este promovată ca destinație turistică. 90 la sută dintre pasagerii...

Timișoara nu este promovată ca destinație turistică. 90 la sută dintre pasagerii de pe Aeroportul Timișoara au fost români

DISTRIBUIȚI

De la începutul anului, pe Aeroportul Timișoara au fost peste un milion de pasageri, dar, după estimările conducerii, până la finele lui 2023 vor fi în jur de 1.360.000 de pasageri, ceea ce înseamnă locul patru în România, după Otopeni, Cluj și Iași. Interesant este însă că din cei peste un milion de pasageri, marea lor majoritate au fost români.

„Nu știu câți dintre cei care vin sunt turiști. Dar știu că sunt foarte puțini cetățeni străini. Peste 90 la sută din pasagerii care circulă pe aeroportul din Timișoara sunt cetățeni români. Maxim zece la sută din cei care călătoresc de pe aeroportul Timișoara sunt cetățeni străini… Poate n-ar fi rău să promovăm mai mult Timișoara ca destinație!”, a spus Daniel Stamatovici, directorul Aeroportului Timișoara, la Adunarea Generală a Asociațiilor Aeroporturilor din România.

La această oră aeroportul din Cluj este peste cel din Timișoara, atât ca număr de destinații, cât și ca număr de pasageri.

„Nici vorbă de management defectuos la Timișoara. Timișoara are o competiție mult mai mare ca și Clujul: Belgrad și Budapesta sunt mai aproape. De la Cluj la Budapesta e o distanță de șase-șapte ore cu mașina, de la Timișoara sunt trei ore…E foarte ușor să meargă din Timișoara cu mașina în Grecia, în Austria, în Croația. Clujul e mult mai departe. Foarte mulți din Timișoara merg cu mașina, foarte puțini din Cluj merg pe litoral cu mașina”, a spus David Ciceo, președintele Asociației Aeroporturilor din România, care este și directorului Aeroportului Cluj-Napoca.

“Clujul adună pasageri din toate părțile, 360 de grade, noi adunăm doar dintr-o treime. Clujul are o capacitate mai mare de a atrage pasagerii. Orice aeroport în lumea asta depinde de regiunea și de zona pe care o deservește. Pe de altă parte aeroportul ajută la dezvoltarea regiunii. Nu o să vedeți niciodată un aeroport foarte mare într-o zonă depopulată, lângă niște sate. Timișoara se dezvoltă într-un ritm sănătos… Companiile aeriene se orientează după potențialul de pasageri pe care îi au. Dacă au pasageri și are rost să facă ruta, bine. Dacă ruta nu funcționează, opresc cursa. Nimeni nu face un business să piardă bani. Dacă merge Milano, o păstrez. Dacă nu merge, o închid. Ce putem face noi e oferirea de condiții ideale pentru operare”, a completat Daniel Stamatovici.

Comentarii

comentarii