„Noi avem un sistem ultra-profesional, făcut de poate cea mai serioasă firmă în domeniu. Să vadă sistemul nostru și să-și facă și ei vin reprezentanții autorităților din Australia, din Coreea de Sud, din Ungaria, din țări dezvoltate. Credeți că ăia vin de tâmpiți aici? Aici în Timișoara s-au creat o mulțime de clișee. Toată lumea face evaluări de sisteme de control inteligent al traficului. Păi trebuie să ai competențe ca să faci asta, asta e o prostie. Mergem cu microbuzul, de exemplu de la intrarea de pe Popa Șapcă de la Punctele Cardinale până la Județean și să vedem în cât timp ajungem. Mergem de la Calea Șagului până la AEM și să vedem în cât timp ajungem. Păi lucrurile astea le pot evalua cei care chiar se duc și văd. Întrebați taximetriștii, în cât timp ajung acum și în cât timp ajungeau altădată? Uitați-vă ce fluență avem noi într-un oraș ca Timișoara, mergeți în alte orașe de aceeași mărime cu Timișoara și atunci veți putea face comparații! Altfel, vă lăsați intoxicați de indivizi care operează numai cu clișee, clișee care culmea că prind, deși nu au nicio legătură cu realitatea”, a susținut Nicolae Robu.
Laudele primarului sunt însă contrazise nu doar de taximetriști ci și de firmele din propria ograda. După instalarea sistemului, un raport al RATT spunea că a crescut timpul de așteptare în stații mijloacelor de transport în comun din cauza… traficului. Toți cei care își permit să critice realizările primarului sunt însă „măcinați de frustrări, de ură, de Dumnezeu știe ce sentimente pot trăi aceste personaje, probabil că intră în zona patologică. Dar culmea este că astfel de clișee prind la oameni de bună credință, care neavând experiența personală chiar cred bazaconiile astea”.
„O firmă precum Swarco, care are un nume pe planeta asta, credeți că și-ar putea permite să se compromită cu gioarse. Sistemul nostru e mai modern și decât cel din Viena și decât cele din alte orașe, pe motiv că al nostru e făcut mai recent. Când au fost făcute în acele orașe, cu ani în urmă, evident că acolo s-au făcut lucruri de top, dar erau de top în acel moment. Tehnologia evoluează și mai ales în domeniul acesta evoluează foarte dinamic și noi, venind mai târziu, ne-am ales cu un sistem care e foarte performant. Cei care vor face peste cinci ani în orașele lor așa ceva sigur că vor avea o tehnologie mai avansată decât cea pe care o are Timișoara actualmente. Dar astăzi, Timișoara e în top”, a primarul Timișoarei.
Primăria Timișoara nu a prezentat până acum nici un raport oficial referitor la îndeplinirea criteriilor de performanță în cadrul proiectul „Trafic management și supraveghere video” care a costat aproape 6 milioane de euro. Cum nu a reușit nici să încheie vreun protocol cu Poliția Rutieră pentru a putea fi aplicate sancțiuni pe baza informațiilor furnizate de camerele și radarele din sistem.
Comentarii
comentarii