Acasă Actualitate Un tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj a rămas fără finanţarea UE

Un tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj a rămas fără finanţarea UE

DISTRIBUIȚI

Nu demult, Emil Boc, premierul României, şi Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, veneau la Timişoara pentru a da drumul lucrărilor deja începute la primul tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj. Cel de-al doilea însă a rămas fără finanţare. În primăvară, consorţiul italian Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua-Cossi Construzioni a câştigat licitaţia pentru construirea unui lot din autostrada Timişoara-Lugoj, cu o ofertă de 445,64 milioane lei, însă rezultatul licitaţiei a fost contestat de asocierile Tehnologica Radion-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Lena-Rosas-Arcadis şi Construcciones Y Promociones Balzola-Robert Alcisa-Puentes din Spania. Curtea de Apel Bucureşti a obligat Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale să reevalueze oferta asocierii condusă de Tehnologica Radion. Finanţarea tronsonului de autostradă este asigurată în proporţie de 85% cu fonduri europene şi 15% de la bugetul de stat. Chiar şeful statului, Traian Băsescu, a anuţat pierderea finanţării din pricina tărăgănelilor în justiţie. Traian Băsescu a afirmat că reacţia Comisiei Europene este una de neîncredere privind modul în care se câstigă licitaţiile în instanţă. „Bruxelles-ul a spus «Spălaţi-vă pe cap cu câştigători stabiliţi în felul acesta!»”, a spus Băsescu. „Răspunsul este ferm – nu aveţi să îl finanţaţi din bani europeni, este justiţia voastră, folosiţi banii voştri pe astfel de rezultate la licitaţii”, a spus preşedintele.

Autostrada Timişoara-Lugoj va face parte din cordiorul Pan-European IV, coridor menit să asigure infrastructura dintre vechile state membre ale Uniunii Europene şi cele aderate după 2004 şi 2007, precum şi cu Grecia. Autostrada Timişoara-Lugoj are o lungime de peste 32 de kilometri şi cuprinde două loturi – varianta ocolitoare Timişoara – 9,5 kilometri şi Timişoara-Lugoj – 25,6 kilometri. Lotul I începe de la nord de localitatea Giarmata, la circa 1 kilometru de aceasta şi se orientează către sud-est, ocolind localitatea Giarmata prin estul acesteia, după care traseul se îndreaptă spre est, mergând pe la nord de Drumul Naţional 6 şi se termină la nord de kilometrul 54+000, unde se asigură schimbul de trafic cu DN6.

Comentarii

comentarii