Acasă Actualitate Vaporaşele sunt bune, doar că autoritățile nu au verificat legislaţia

Vaporaşele sunt bune, doar că autoritățile nu au verificat legislaţia

DISTRIBUIȚI

Ioan Goia director RATT Nicolae Robu 05Aşteptate cu sufletul la gură pentru agrement şi mjloc de transport alternativ în Timişoara, vaporaşele au sosit, au fost botezate, dar nu pot circula după un orar, pentru că nu avem legislaţie de la guvern. Aşa că abia anul viitor am putea beneficia de acest mijloc de transport economicos şi ecologic.
„Vaporaşele sunt în regulă, sunt funcţionale toate cele şapte şi ca să nu se epuizeze perioada de garanţie fără ca ele să fie în uz, am decis să le folosim în regim de testare, pentru că de multe ori sunt defecte ascunse şi pot fi puse în evidenţă doar când sunt în exploatare, astfel încât dacă există aşa ceva, să fie depistat în perioada de garanţie de 2 ani, să fie remediate fără cheltuieli din partea noastră”, spune primarul Nicolae Robu.
Ioan Goia, directorul RATT a oferit detalii tehnice în care a arătat că până acum administraţia locală a făcut toate demersurile spre guvern şi spre ANR pentru a obţine dreptul de folosire a vaporetelor în regim continuu, regulat.
„Sunt depuse documentele pentru vaporetele pe care le avem în administrare, la Căpităniile Galaţi şi Turnu Severin, avem acea HCL de administrare a sistemului de transport prin care vom obţine şi autorizaţia de transport de la Severin, în urma avizului dat de ANR. Nu puteam să începem operaţiuni de autorizare mai de mult, fără a avea sistemul de transport şi infrastructura necesară care se pune la dispoziţia autorităţilor spre autorizare”, a ecplicat Goia.
La sfârşitul implementării acestui proiect, aceste lucruri se vor obţine până în iunie 2017, prin actul adiţional semnat, dar sunt speranţe de rezolvare prin trimestrul IV 2016. „Partea de administrare a căii navigabile presupune numirea unui administrator care să reglementeze pe zona navigabilă, cine va administra acel sistem de transport. Fără administraţiile respective, operatorul de transport nu va putea să-şi desfăşoare activitatea în sensul de transport public de persoane pe bază de programe de circulaţie care vor fi reglementate prin curse regulate. Canal navigabi înseamnă de unde începe Bega, de la Uzina de apă până la frontiera cu Serbia. Asta presupune că toate comunităţile locale de pe lungimea traseului canalului, trebuie să-şi dea acceptul pentru înfiinţarea acestei Administraţii Căi Navigabile şi Administraţii Portuare (…). Am făcut demersuri”, precizează Goia.
Tot el pare sceptic în privinţa posibilităţii ca anul acesta să putem circula în regim obişnuit pe Bega altfel decât în probele RATT funcţionale pe care le face cu şi fără călători, în termenele de garanţie, „dar dacă iniţiativa legislativă şi timpul o permite, în trimestrul IV am putea rămâne cu vaporetele pe apă şi poate se rezolvă şi problemele legislative”.
Primarul Robu spune că problema este legislaţia, pentru că în momentul de faţă nu există legislaţie care să permită administrarea pe tronsoane. „Se pune problema navigării sistematice regulare doar pe o porţiune, de la Uzina de Apă la Podul Modoş. Nu se pune problema de mai mult, dar legislaţia de acum nu permite să se creeze un administrator portuar doar pe această porţiune, ci de la intrarea apei în Timişoara până la graniţa cu Serbia. PMT nu poate fi administrator pe întreaga această porţiune, noi nu dorim neapărat să fim noi administratori, dacă această funcţie o preia Administraţia Apelor sau CJT, noi avem totală mulţumire, pentru că nu ne dorim decât să poată circula vaporaşele”, a spus Nicolae Robu.

Comentarii

comentarii