Acasă Economic Angajaţii camerelor de comerţ din România s-au întâlnit cu omologii din Portugalia

Angajaţii camerelor de comerţ din România s-au întâlnit cu omologii din Portugalia

DISTRIBUIȚI

În perioada 18-20 septembrie 2013, o delegație de angajați ai camerelor de comerț din România s-au aflat în Portugalia, într-un schimb de experiență și bune practici transnațional pe teme de e-learning şi formare profesională, aplicaţii online şi management de proiect.

Acțiunea a fost organizată de CCIA Timiș în calitate de partener coordonator și de Escola Profissional Cristóvăo Colombo în calitate de partener, în cadrul Proiectului “Schemă inovativă de adaptabilitate și specializare S.I.A.S.”, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 și derulat de CCIAT în parteneriat cu camerele de comerţ ale judeţelor Bacău, Brașov, Prahova, Satu-Mare și Vâlcea, Universitatea de Vest Timişoara, MONDIMPRESA Italia (Agenţie a camerelor de comerţ) și Escola Profissional Cristóvăo Colombo Portugalia. Pe lângă vizita și discuțiile cu partenerul transnațional, angajații camerelor de comerț s-au întâlnit cu reprezentanți ai Camerei de Comerţ şi Industrie Portugheze – Asociaţia Comercială Lisabona, cea mai mare asociaţie a întreprinzătorilor din Portugalia, iar la sediul Comisariatului pentru Muncă şi Antreprenoriat de pe lângă Ministerul Muncii, a avut loc un seminar cu tema „Reconcilierea vieţii de familie cu viaţa profesională“, subiect care a fost abordat şi în discuţiile cu partenerul portughez sau cu reprezentanţii Camerei de Comerţ. Au fost vizitate şi câteva instituţii publice (compania de transporturi publice), firme şi o bancă comercială, unde au fost discutate aspecte privind responsabilitatea socială, egalitatea de şanse si au fost identificate oportunităţi de colaborare cu entităţi similare din România.
În cele 35 de luni de implementare a proiectului, s-au format în meseria de consultant cameral 204 de angajaţi ai camerelor de comerţ şi industrie din România, din care 43 de angajaţi cu funcţii de conducere din 24 de organizații camerale au absolvit cursul „Manager îmbunătăţire procese“, acreditat de către Autoritatea Naţională pentru Calificări. Au fost organizate șapte schimburi de experienţă naționale și două transnaționale (în Italia şi Portugalia), cu participarea a peste 300 de angajaţi ai camerelor de comerț teritoriale din România. De asemenea, echipele de experţi ale partenerilor de proiect au pus în practică trei aplicații on-line: Program de gestionare și arhivare documente; Curs online cu module specifice pentru consultanți camerali; Program de adaptabilitate a angajaților camerelor de comerț la locul de muncă. Totodată, s-au finalizat trei lucrări de specialitate ce constituie materiale de referinţă pentru sistemul cameral şi instrumente utile pentru angajaţii acestora: Ghidul Serviciilor, Manualul Consultantului Cameral şi Carta Camerală. Premieră pentru sistemul cameral din România, proiectul şi-a atins obiectivul principal, acela de creştere a productivităţii muncii angajaţilor camerelor de comerţ şi a gradului de adaptabilitate şi mobilitate a acestora la cerinţele pieţei şi a mediului de afaceri. Urmarea activității de perfecționare și specializare a angajaților camerelor de comerț, a schimburilor de experienţă și bune practici inter-instituționale, a activităților creative și inovatoare la nivel interregional, a crescut calitatea şi volumul serviciilor oferite de camerele de comerţ din România şi chiar au fost create servicii noi (ex. servicii de mediere a litigiilor, emitere certificate de forţă majoră etc.). Ținând cont de aceste beneficii, sustenabilitatea proiectului este asigurată prin preluarea sa ca model de către alte rețele naţionale şi internaţionale similare.

Comentarii

comentarii