Acasă Eveniment Autostrada Vestului, la început de 2014

Autostrada Vestului, la început de 2014

DISTRIBUIȚI

autostrada timisoara lugoj primul tronson remetea 2Până în 2015 se vor da în funcţiune aproape 160 kilometri de autostradă

În anul 2014 şi în 2015 se vor da în funcţiune 158,5 kilometri de autostradă, pe şapte loturi, care au fost atribuite la finalul anului 2013 şi unde constructorii pregătesc proiectarea, organizarea de şantier şi începerea execuţiei. Cel puţin aşa spun capetele ministeriale.

Defalcat, pe 2014, CNADNR doreşte terminarea lotului 1 şi 2 de pe autostrada Nădlac-Pecica-Arad – 38,9 kilometri – lucrări care au fost recent reatribuite, iar în 2015 compania de drumuri doreşte finalizarea autostrăzii Nădlac-Sibiu în totalitate – 342,5 kilometri, care va însemna, pentru autoturisme, ca timp, un parcurs de circa 3,5 ore, pentru tiruri de circa 5-6 ore, cu economie de timp de peste 3 ore pentru autoturisme şi de 3-4 ore pentru tiruri. Când va fi terminată, această autostradă va ocoli oraşe importante din vestul şi centrul ţării: Arad, Timişoara, Lugoj, Deva, Simeria, Orăştie, Sebeş şi Sibiu, unde până anul trecut s-a circulat chiar prin centrul acestor aglomerări urbane sau prin zone dens populate, autostrada având şi imensul avantaj în ceea ce priveşte siguranţa autovehiculelor, fiind exclusă tamponarea frontală. Autostrada dă dovadă de o circulaţie fluentă, dacă sunt respectate regulile de schimbare a benzii de circulaţie, intrare pe autostradă, depăşirea, semnalizarea la ieşire de pe autostradă, lucruri care trebuie învăţate de către mulţi conducători auto români care nu au până în momentul de faţă experienţa circulaţiei pe autostrăzi, ori al căror teribilism atinge cote inimaginabile.

Încep lucrările la Nădlac-Pecica

Pe Nădlac-Pecica – 22, 2 kilometri – lucrările încă nu au început, acest lot fiind în momentul de faţă la nivel de fundaţie finalizată, în mare parte. Pe unele porţiuni, chiar scurte, este pozat asfalt binder, dar cu lucrările de artă în totalitate la nivel de fundaţie, procentul de execuţie fiind undeva la 15-20 la sută. Este fostul lot al lui Romstrade – patronul companiei fiind acum după gratii. Lotul s-a dat prin licitaţie la Astaldi plus Max Bogl, reprezentanţii acestor firme făcând zilele acestea o evaluare de o posibilă amplasare a organizării de şantier la Pecica sau lângă Peregul Mare. „Acest lot va fi complet în zonă de câmpie, cu execuţie facilă. Va cuprinde pasaje pentru canale de desecare, overpass-uri pentru circulaţia locală, conexiunea cu viitoarea autostradă Mako-Nădlac, amplasată la circa 5 kilometri Nord de actualul punct de trecere al frontierei Nădlac, cât şi un drum de legătură de la autostradă până la Nădlac. Acest lot va avea 22,2 kilometri – Nădlac-Pecica, şi consider că e psobilă finalizarea, în cazul unei mobilizări riguroase, în anul 2014”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere.

Pe unde trece traseul lotului 2 Timişoara-Lugoj?

Un alt lot, Pecica-Arad, 16,7 kilometri, are 9 poduri şi pasaje terminate, două noduri rutiere, de asemenea, finalizate în proporţie de 80 la sută, cu asfaltul de uzură pozat, prezintă un grad de finalizare de circa 90 de procente. „Lipsesc doar marcajele, glisierele centrale şi laterale, dar şi finalizarea pasajului peste calea ferată Arad-Nădlac şi a celor două noduri rutiere. Şi acest lot va fi reatribuit în perioada următoare, constructorul neavând un volum mare de lucrări, fiind uşor de terminat în acest an. Lotul doi din autostrada Timişoara-Lugoj va avea 25,6 kilometri, va avea traseu de câmpie, la Nord de Izvin şi Recaş, apoi va trece între Petrovaselo şi Şuştra, la Nord de Topolovăţ şi Iosifalău, făcând conexiunea cu lotul 1 Lugoj-Deva, în zona DJ 609 A, celebrul amplasament al unui mult-dorit nod de acces şi coborâre de pe autostrada terminată – Şanoviţa-Traian Vuia. „Acest lot nu va avea nici un nod rutier nou, va avea supratraversări, overpass-uri pentru drumuri judeţene şi comunale, pasaje pentru canale de desecare şi cursuri de apă, cât şi un spaţiu de servicii şi parcare, la Nord de Iosifalău. În mod special, acest lot va scoate circulaţia infernală care este în momentul de faţă pe E 70 Timişoara-Lugoj, dar va face şi legătura între autostrada existentă Arad-Timişoara, cât şi Lugoj-Traian Vuia. Consider că execuţia nu va pune probleme speciale, terenul fiind relativ plan, iar traseul liniar”, spune Popovici.

Previziuni…

În concluzie, în 2014 se prevede finalizarea lotului 3 Orăştie-Sibiu – 22, 1 kilometri, Arad-Nădlac – lot 1 şi 2, – 38, 9 kilometri, însemnând pe 2014 un total de 61 de kilometri, iar anul viitor – 2015 – finalizarea loturilor 2, 3 şi 4 de pe Lugoj-Deva – 71, 9 kilometri, cât şi Timişoara-Lugoj, lot 2 – 25,6 kilometri – un total de 97,5 kilometri, iar total pentru 2014-2015 – 158,5 kilometri. Să vedem.

Comentarii

comentarii