Acasă Actualitate Autostrada Vestului merge mai departe

Autostrada Vestului merge mai departe

DISTRIBUIȚI

Autostrada Vestului se întinde din ce în ce mai mult, iar timişorenii, şi nu numai ei abia aşteaptă să se ducă pe un drum de viteză la Deva ori la Sibiu, dacă nu mult mai încolo. Primul tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj e, practic, finalizat, la cel de-al doilea tronson trebuie desemnat constructorul, iar autostrada merge mai departe… O componentă importată a autostrăzii Vestului este tronsonul Deva-Orăştie-Sibiu – 130 de kilometri, cu termen de finalizare decembrie 2012 (32 de kilometri) şi restul în 2013. Toamna a însemnat o „recoltă bogată”, în special pe tronsonul de 15 kilometri ai constructorului Strabag, Şoimuş-Uroi, care se finalizează în săptămânile următoare. În total, acest tronson înseamnă 21 de lucrări de artă, poduri, podeţe, pasaje, trei noduri rutiere la Şoimuş, Simeria şi Orăştie. Caracteristic acestui tronson este traseul autostrăzii în rambleu – umplutură pe malul drept al Mureşului, traversarea drumurilor judeţene şi comunale făcându-se prin subtraversarea autostrăzii, iar pentru evitarea zgomotului sunt prevăzuţi în proiect 6 kilometri de pereţi antizgomot. „În ceea ce priveşte stadiul actual al lucrărilor, menţionez respectarea graficului de execuţie, în prezent fiind asfaltaţi la nivel de binder plus strat de uzură circa 14 kilometri, din 15,1”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere.

Economisiţi… 40 de minute
Au demarat şi lucrările la giratoriul de la Şoimuş, iar pe podul 15, cu lungime de 720 de metri – cel mai mare din România, se pozează hidroiozolaţia şi, în săptămânuile următoare, începe asfaltarea şi montarea parapeţilor. Pe autostrada propriu-zisă a început montarea parapeţilor centrali şi laterali, urmând ca în săptămânile următoare să se execute marcajele şi montarea panourilor indicatoare. Beneficiul pentru conducătorii auto este o economie de cel puţin 40 de minute faţă de DN7, nu se mai intră în Deva şi nici în Orăştie. Faptul că acest tronson e finanţat prin fodnuri ISPA 2006 dovedeşte că, în situaţii concrete, Uniunea Europeană permite executarea lucrărilor şi mult după contractare.

  „Zona de Vest a României va avea o autostradă pentru care ne vor invidia multe regiuni din ţară”
Lotul I, Orăştie-Sibiu, cu o valoare de peste 550 de milioane de lei, finanţat 85 de procente UE şi 15% Guvernul României, va avea o lungime de 24,1 kilometri, de la Gelmar până la Vinţu de Jos, 6 km pe teritoriul judeţului Hunedoara şi 18,1 în Alba. Pe acest tronson vor fi 15 poduri, 9 pasaje (overpass-uri) şi două noduri rutiere (Orăştie şi Vest). Traseul erste în mare parte paralel cu DN7, iar la kilometrul 20 este prevăzută, pe ambele sensuri ale autostrăzii, câte o parcare cu servicii. „Lucrarea de pe acest lot este, poate, cea mai spectaculoasă de pe tot traseul autostrăzii Vest, în sensul construirii de către Strabag a autostrăzii parţial în săpătură, parţial în umplutură, cu mişcarea unui volum impresionant de pământ, balast, piatră şi 24 de lucrări de artă. Situaţia actuală la lucrările de artă, pasaje, poduri, unde pe mai multe lucrări a început montarea grinzilor principale, pile şi culei fiind terminate, mă fac să cred că acest tronson se va finaliza la termenul contractual (10.04.2013 – n.r.)”, spune Popovici. Se lucrează aproape peste tot în ceea ce priveşte autostrada Vestului, mai puţin la loturile Remetea-Belinţ şi Dumbrava-Şoimuş, unde constructorii nu sunt încă stabiliţi. „Consider că pe autostrada Vestului, constructorii au depus eforturi deosebite. Prin activitatea lor, zona de Vest a României va avea o autostradă pentru care ne vor invidia multe regiuni din ţară”, spune Popovici.

Comentarii

comentarii