Acasă Economic Banatul este inexistent în oferta turistică a României

Banatul este inexistent în oferta turistică a României

DISTRIBUIȚI

La ediţia din acest an a Târgului Internaţional de Turism din Berlin, desfăşurată în perioada 9 – 13 martie, au fost prezenţi 47 de expozanţi din România. Un manechin, înfăţişându-l pe Ştefan cel Mare, o barcă din Deltă şi un tricolor au fost simbolurile standului românesc, care a atras vizitatori cu ouă bucovinene şi pălincă din Cluj. La toată această desfășurare de forțe, care a încercat să promoveze turismul din România, cel mai rău a fost reprezentat Banatul.

Cei care spun că ”Banatul este fruncea” au dovedit de această dată doar că suntem ”coada”, ca să nu folosim cuvine mai dure. Aceleași autorități locale care stau în fiecare an să numere turiștii și cazările la hoteluri au uitat cu desăvârșire de promovare. Timișoara, care vrea să fie capitală culturală europeană, a pierdut fără drept de apel războiul cu Clujul, care a avut o prezență activă la târg. Banatul și Timișoara au fost reprezentate la Berlin de două agenții din Timișoara: Bega Turism, care a promovat Hotelul Timișoara și Arsenal Park Orăștie și agenția Pasaj și de Carpatair.

Nu avem nici măcar pliante de promovare

”Participarea la Târgul de la Berlin a fost pentru noi un succes. Am promovat Hotel Timișoara și Arsenal Park Orăștie și am găsit interes pentru amândouă. Noi promovăm de mult pachete turistice prin care aducem turiștii străini la Timișoara, îi ducem apoi să se distraze la Orăștie și apoi într-un tur al Transilvaniei”, spune Cristina Gârboni, PR & Sales Manager Hotel Timișoara. ”Am participat anul aceasta și la târgurile de la Viena, Belgrad și Budapesta. La Berlin însă m-a deranjat faptul că standul Românei a fost izolat, alături de standurile Cehiei, Poloniei și Serbiei, într-o hală adiacentă celei principale. Vizitatorii ajungeau mai greu la noi. Banatul a fost cel mai prost reprezentat. Turiștii străini ştiu de Bucovina, de Transilvania și de Marea Neagră. Sunt foarte puțini cei care își dau interesul pentru promovarea Banatului. Pentru participarea din acest an a fost greu să găsim materiale informative despre Banat. Am reușit să obținem de la Primăria Timișoara câteva broșuri de promovare a a orașului, dar nimic despre prosibile trasee turistice în Banat. Anul trecut, când am participat la Târgul de Turism de la Viena, Emil Cristescu (vicepreședintele Bega Group) a sponsorizat realizarea de materiale de promovare a Banatului pentru Asociația Agențiilor de Turism din Banat. Este greu să facem ceva doar noi, fără nici un sprijin de la autorități”, spune Cristina Gârboni.

Turiștii străini nu sunt atrași de Timișoara

Pe plan local, strategia de promovare a turismului lipsește cu desăvârșire. Infocentrul turistic al Primăriei Timișoara promovează orașul doar pe plan local. Astfel, dacă dă Dumnezeu și vin câțiva turiști, pliantele primăriei îi trimit în Piața Unirii, la Domul Catolic, în Piața Victoriei și la Catedrală. Ultimele mari realizări sunt o hartă 3D a centrului Timișoarei și posibilitatea ca turiștii să poată să ia, contra unei sume consistente ca garanție, căști pentru a asculta îndrumările unui ghid turistic în timp ce se plimbă prin oraș. Aceasta doar dacă au norocul să îi apuce dorul de plimbare de luni până vineri, de la 9.00 la 17.00. În rest, cele mai multe agenții de turism preferă să vândă pachete turistice externe și să nu-și bată capul cu promovarea Timișoarei. Că tot nu-i sprijină nimeni.

Comentarii

comentarii